27.01.2009 г., 0:16 ч.

Очи за света 

  Есета » Други
2506 0 9
1 мин за четене
 

АКО ИМАМЕ ОЧИ

 

 

Когато майка кърми детето си, ако имаш очи, можеш да видиш на целия свят Любовта.

Когато дете се смее с щърба усмивка, ако имаш очи, можеш да видиш на целия свят Усмивката.

Когато дете прегръща своя баща, ако имаш очи, можеш да видиш на целия свят Вярата.

Когато дете тича след пеперуда, ако имаш очи, можеш да видиш на целия свят Радостта.

Когато дете бере цветя под дъгата, ако имаш очи, можеш да видиш на целия свят Красотата.

Когато дете с дървена пушка в ръка стреля наужким по друго дете или птиче, ако имаш очи, можеш да видиш как с нея убива

Любовта,

Усмивката,

Вярата,

Радостта,

Красотата.

Във себе си!

Децата не знаят какво е време, но от първият вик то живее във тях.

Те не знаят какво е смърт, макар че вече са в нейния списък.

Те не знаят какво е зло, но злото не ги подминава.

В децата живеят нашите мъртви.

И много наши неродени потомци живеят във тях.

Те са невинност и бъдеще.

Ние отваряме очите им за света.

Затова, когато подаряваме на дете играчка-оръжие, вършим най-голямото престъпление срещу бъдещето - учим детето да прави война, преди да може да прави любов.

Ако имаме очи за света, не бихме го правили.

 

 

© Даша Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Вътре в теб е светло Даша и си зряща!!!
  • Благодаря ви, real_def (Дейвид Кастийо и аndrina_mark (Аэлла Вихрь-Харпиевна).
    Това е написано по повод на случка, която толкова ме впечатли, че написах и стихотворение, което може би също ще публикувам. Яростта и омразата в очите на дете винаги е поразяваща. Поне за мен.
  • Малко хора имат очи и забелязват всички тези неща, казани в есето. Много е хубаво и замислящо.
  • Това е да имаш Очи!!!
    Поздрави, Даша!
  • Благодаря, че и вие погледнахте на света през моите очи.
  • От прочетеното, в главата ми се завъртя песента на
    А.Харчиков - Сибиряки.
    Незная защо.
    Така е - учим се от грешките си.
  • и аз не се бях замисляла много върху това за играчката-оръжие, но е вярно. браво!
  • Имаш очи, Даша!
    И талант, и душа...
  • Това е си е самата истина! Благодаря до сега не бях се замисляла! Много е хубаво, но за жалост отразява реалността :S
Предложения
: ??:??