21.05.2010 г., 20:29 ч.

Отношенията между деца и родители 

  Есета
18889 0 4
1 мин за четене

 

               Отношенията между деца и родители

 

           В днешно време отношенията в едно семейство са твърде „недоразвити”. Както в българските, така и в чуждестранните семейства отношенията между родители и деца не са такива, каквито би трябвало да бъдат. За нормалното развитие на децата и утвърждаването им по-късно в обществото  е нужно те да общуват със своите родители. Според мен всички проблеми, които имат днешните деца, се дължат на тяхната неинформираност относно актуални въпроси.  За да получат необходимата информация, децата разчитат на първо място на семейството си. В XXI  век сме, а все още има от онези консервативни семейства, в които не се говори за интересни и актуални теми, което всъщност води до по-трудно приспособяване на децата в обществото. Не само родителите обаче имат вина за малкото общуване в семейството, а и децата. В наши дни те предпочитат да не споделят проблемите с близките си. Това също води до много проблеми в семейството. Децата си мислят, че по-добре е да споделят със своите връстници, а не родители, а всъщност това е голямата грешка, защото едва ли съучениците знаят повече от родителите. И двете страни (родители и деца) се опитват да наложат волята си. Родителите често искат да контролират живота на децата, мислейки, че това е най-доброто за тях. Децата пък си мислят, че могат да се справят с всяка трудност, изпречила се на пътя им. Така възникват най-големите проблеми в семейството. Според мен най-добре би било във всички семейства да се създаде един по-демократичен стил на общуване, което доста би подпомогнало отношенията между децата и родителите. Ако тези отношения бяха по-добри, всичко би било различно. Ако разговаряхме достатъчно помежду си, бихме създали по-добър свят за всички хора.

 

 

 

                                                          Лили Некова – 9 клас

© Ученици Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Това в 9 клас ли ти го дават? Аз съм в 6 клас и имам да пиша по същата тема...спокойно! няма да ти препиша труда...
    Браво за есето, много е хубаво!
  • интересни размисли
    и правилни
    Поздрав!
  • прекрасно казано и написано...
    Браво, Лили...за мъдроста...очарована съм и впечатлена.
  • Разговорите не са само проблем между децата и родителите, май все по рядко изобщо хората говорят помежду си.
    Може би си права, като казваш, че ако разговаряхме повече един с друг, светът би станал по-добър. За съжаление обаче в този 21 век хората май все повече се отчуждават и свиват в себе си и мислите си, може би защото се чувстват неразбрани.
    Накара ме да мисля, което означава, че думите ти стигат донякъде.
    Поздрав!
Предложения
: ??:??