11.04.2008 г., 20:39 ч.

Парите - средство или цел? (Един различен поглед) - 2 част 

  Есета » Граждански
4279 1 0
2 мин за четене

Съществува и друга група хора - онези, чиито представи за щастие се изчерпват в това - да продължат да натрупват богатство. Това са онзи тип хора, за които парите са и средство, и цел. Това са онези, чиито работен ден не надвишава 300 минути. Да, това са същите тези, които идват в пикови часове без резервация и все пак получават най-добрата маса и обслужване. Хората, които знаят как и къде да пуснат в сила своя чар и сексапил, да отронят една сълза или да плиснат смеха си. В България тези хора не са просто явление, те са течение. Една вълна от простащина, глупост, чалга, секс и пари. За наша радост, процентът на численост на подобни лица е сравнително нисък.

Следващите, на които ще се спра, са онези, чиито мечти се изчерпват в това - да доказват на себе си, че парите не са проблем, а напротив - даденост или незначително средство. Това са онези, които имат необяснимо влечение и страст към пазаруването, било то и неналожително. Хора, за които парите не са цел. Хора, които знаят как да угодят на капризите си и които плащат за направата на реклами, подобни на тази за прасето касичка или Банка ДСК. Хора, които диктуват така наречения лайф стайл у нас. И ако на магистралата стоят бездомници с табели: "Бездомен - ще работя за храна", то тези охолници трябва да държат табели: "Безличен - ще работя за дрехи и пари!" Отдавна подобни едри бизнесмени манипулират народа чрез медиите, карат го да възприеме идеята, че парите са основна цел, към която трябва да се стреми. За съжаление, системата е такава и ние сме само едно назъбено колело, което я задвижва. Да, това е добре -споената машина на забогатяването и черния бизнес.

Обърнах внимание на много групи от хора, които съставят нашето общество. Разбира се, че те не са единствените, но всички те са хора, които ни дават предимство на пешеходната пътека, хора, с които пътуваме в един автобус, влак, тролей или самолет... А ние... ние сме едни сред многото. И до този момент нашето тихо негодувание не е променило нищо, може би, защото всеки чака на другия. Казва "пас" и вдига рамене. Робският манталитет отваря очите ни за една истина, която виждаме всеки ден - парите въртят света.

В заключение ще кажа, че според мен те не са само средство или само цел, те винаги вървят ръка за ръка. Това е било, това и ще бъде. А реалността... тя всеки ден се променя - на различния канал, на друга  радиочестота, на билбордовете и в списанията. Днес не съществува така нареченият homosapiens (или разумният човек), днес сме или mediasapiens или eurosapiens.

© Милица Игнатова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??