13.09.2012 г., 10:17 ч.

Перипетуммобиле или... 

  Есета
873 0 0
1 мин за четене

                                                       Перипетум мобиле или...

 

               Фармацефтичната промишленост произвежда безброй лекарства. Едно от тях се казва Карведилол. Изпитано лекарство в борбата със стенокардията и хипертонията, водещи до инфаркти, инсулти и не зная още какво. Прекрасно!

               Отварям листовката, която е пъхната в кутийката с хапчетата, чета "нежелани лекарствени реакции" и ми се завива свят. От това колко много неприятности, застрашаващи живота ми или влошаващи качеството му, могат да ме връхлетят. Включително и баналният на пръв поглед проблем повишаване на телесното тегло. Ами нали наднорменото тегло е една от многото причини за хипертонията и стенокардията, докарващи инфаркти, инсулти и пр. Перманентно глтане на хапчета, капсули и прахчета! Припетум мобиле...

              Замислям се. Дали не е по-добре да си живея, колкото Бог ми и писал, без тоя карведилол? Да приема риска от хипертонията и стенокардията, без да  влошавам качеството на живота си, който ми е останал, от страничните му ефекти. Въпрос на личен избор, ще ми каже Демокрацията. Ако е чула. У нас тя страда от глухота. Така може да се опазя и от риска полиневропатия и ужасните и последици,  вкючително смърт. На друго място е посочено, че Бетаблокерите, какъвто е Карведилола, могат да я причинят! Лошото е, че когато вляза в аптеката за лекарства, съм принуден да правя избора си не на принципа кое е най ефективно, а на тоя - кое е най евтино. Изпортено "право на избор".

               Стоп! Ами само Карвиделола ли е? Ами ако всички, на които докторът е предписал бетаблокер или друго лекарство с опасни "нежелани лекарствени реакции", с които листовките изобилстват, последват моя пример? Какво ще стане с фармацевтичвата промишленост?

              Дами и Господа! Не ме слушайте! Живея във времето на програмирания от "Червените" коварен черен преход, който ми е  причинил психически проблеми, каквито имат повечето българи. Гълтам антидепресанти. Гълтайте ги и вие. Ама много внимателно и под лекарски контрол, както пише в листовките! Защото Sola doza facit venenum! Макар че вененума си остава вененум!

              Ще попитате защо е това "или..."? Или да живее бизнеса с лекарствата! Хлябът е вреден, месото също! Гълтайте хапчета! И без това парите не стигат, давайте ги за хапчета!

© Петър Петров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??