24.01.2015 г., 15:33 ч.

Погледът на Лили - Денят на Писмеността 

  Есета » Граждански
1246 0 0
1 мин за четене

Погледът на Лили  

Рубрика

 

Денят на писмеността



        „Погледът на Лили” е поредица от есета на философски, граждански, социални и лични  теми. Представени под формата на разговори с малката ми дъщеря, те са базирани и провокирани от реални житейски събития, както и от общуването с детето ми, от нейния поглед и въпроси.

Приятно четене!



      В тетрадката по Роден край като последна задача за първи клас е дадено децата да нарисуват как се празнува 24 май в тяхното училище. Лили, която беше в първи клас, попита:
    - Мамо, как да го нарисувам, като ние няма да го празнуваме?!
   Даа.. Тази година завършилите първи клас деца трябваше да празнуват за първи път като ученици Денят на писмеността. Но не би.. Защото имаше насрочени избори за Европейски парламент. И партиите в България бързаха да премерят сили и да си преброят привържениците. Отново.
    А можеше да се насрочат изборите ден или два по-рано. Както направиха в Англия, Холандия или Чехия. Или просто да има празник, а на следващия ден - избори. Но жадните за власт управници забравиха и за децата, и за празника. Забравиха, че без децата на България скоро няма да я има и България.

      А може и това да е целта, заплатена от който има интерес, на който е готов да продаде себе, както и да продаде Родината си.

      България винаги е страдала от продажни и некадърни управници.

      А на Лили.. 

      На Лили ще трябва аз да й обясня защо е така и защо въпреки това да обича Отечеството си, което вече не е толкова „любезно”. 

24.05.2014г.

© Светослав Пеев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??