26.01.2015 г., 8:49 ч.

ПОГЛЕДЪТ НА ЛИЛИ - Образ и подобие 

  Есета » Философски
988 0 0
1 мин за четене

ПОГЛЕДЪТ НА ЛИЛИ

Рубрика

Образ и подобие

 

 

„Погледът на Лили” е поредица от есета на философски, граждански, социални и лични  теми. Представени под формата на разговори с малката ми дъщеря, те са базирани и провокирани от реални житейски събития, както и от общуването с детето ми, от нейния поглед и въпроси.

Приятно четене!

 


             На излизане от църквата Лили ме попита:
- Татко, Дядо Боже като нас ли изглежда?
- Най-вероятно не, моето момиче - отговорих аз.
- А защо тогава казват, че ни е създал по свой образ и подобие?
- Искаш ли да видим какво пише в Светото писание - Библията?
- Да, моля.
         Тогава аз намерих следното:
"26. След това рече Бог: да сътворим човек по Наш образ, (и) по Наше подобие; и да господарува над морските риби, и над небесните птици, (и над зверовете) и над добитъка, и над цялата земя, и над всички гадини, които пълзят по земята. "
Битие/Сътворението/, Книга първа, Глава първа

    - Аха, значи Дядо Боже е имал предвид нашата същност, нашата цел и нашите действия, а не външния ни вид - каза Лили.  

- И да "господаруваме", т.е. да даряваме от името на Господ. Дар от Господ. Смисълът значи, не е във властването и надмощието.  Не е в налагането и наказването. Не да бъдеш "господар", а да "Господаруваш".

    Смисълът е в отговорността да се грижим за всичко живо и неживо от името на Създателя, защото ни е създал като себе си.


                            Татко, защо толкова много хора са забравили това?

01.06.2014г.

 

© Светослав Пеев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??