17.12.2008 г., 7:29 ч.

Просто "пътуване". 

  Есета » Други
2191 0 0
6 мин за четене


Нека направим едно въображаемо пътуване: да се върнем назад във времето, когато още се подготвяхте да се появите на бял свят. Седите в огромната стая заедно с много други същества... като вас и всеки очаква реда си да се върне отново в измерението на земния живот, за да продължи духовното си израстване. Междувременно внимателно осмисляте изминалия живот, отбелязвате си уроците, които вече сте овладели, както и онези, които не сте успели. Около вас се въртят мъдреци, които ви помагат при преценката и осъзнаването на някой по-сложните изпитания, които ви престоят.
С тяхна помощ съставяте списъка с нови изпитания, които вие се съгласявате да преминете в следващото ви превъплъщение като... човешко същество!
Ето един от мъдреците се обръща към вашата групичка:
- Готови ли сте вече? - пита ви той. Всички наоколо кимват с глава. Чудесно  - казва той с лъчезарна усмивка.
- А сега нека започне подборът.
Някой от вас се изправя и заговаря:
- Здравейте, приятели. Аз прекарах целия си живот в преследване на егоистични цели, но следващия път съм твърдо решен да направя всичко по силите си, за да не повторя грешката си.
Мисля, че за целта би било подходящо да се срещна с предизвикателството да обичам някого безусловно - може да е някой с физически недъг или пък с друг проблем, за когото ще ми се наложи да се грижа. Това според мен ще ме научи на много в служба на другите. Още някой да желае да се кандидатира за тази съдба?
Друго същество се изправя.
- Да, аз искам! Всъщност смятам, че на мен точно ми трябва, тъй като в предишния си живот бях предишния си живот бях изцяло обсебена от физическата си красота и атлетичната си фигура, поради която напълно забравих за вътрешния си растеж. Този път избирам да премахна всякакви странични обстоятелства, и да се отдам изцяло на духовното си израстване... на обичта към себе си! Заради онова, което съм отвътре. Ето защо предлагам на 30 години да ме сполети нещастен случай, в резултат не който да получа частично обездвижване.
Да, доста сурово наказание си е, но аз съм готова за него!!! Някой друг да дойде в отбора ми?
- Просто невероятно! - развълнувано проговаря първото създание. - Какво ще кажеш за идеята да се оженим, преди твоето нещастие? Така ще мога да се грижа за теб цял живот!
- О, това е прекрасно! Дори повече от колкото съм очаквала - съгласява се второто създание.
Двете същества се обръщат към мъдрецът, които наблюдава събранието, за да поискат съгласието му. Той кимва с глава и се усмихва. След това двамата се прегръщат и решават, че през следващия си живот... те да се посветят един на друг и всеки с любов да помогне за неговото духовно израстване.
Всички останали души, които дотук са били свидетели на тези реплики, сега изразяват възхищението си с бурни аплодисменти.
Идва и ваш ред да се изправите пред останалите.
-Мисля,че наистина имам нужда от помощ в тази насока- започвате вие.
- Толкова живота... вече не успявам напълно да обикна себе си. Все изпадам в едни ужасни емоционални ситуации от както нямаше изход. Търпях всякакви унижения и бях толкова пасивна, че дори НИКОГА не... възразих! Това нещо не може да продължава така.
Доста сериозно мислих по този въпрос и този път съм готова да се преборя с това веднъж завинаги.
Но имам нужда от нещо наистина велико, което да ме разтърси из основи, понеже докато съм в човешки облик, аз като че ли изцяло забравям коя всъщност съм!
Щом свършите, чувате как сред останалите се понася одобрителен шепот. Всеки от тях знае какво означава да се върнеш към земното измерение и да забравиш най-важното нещо- ЗАЩО ВСЪЩНОСТ СИ ТУК!
Всеки от тях е преживял подобни моменти, единствения изход от които са... крайните мерки.
Този път се намесва един от великите мъдреци.
- На мен ми хрумна нещо, което смятам че ще свърши идеално работа- предлага той. После извиква по име душата, която седи до вас. Вие незабавно познавате кое е това същество- човекът, когото сте обичала в продължение на толкова ваши живота, онзи на които си вярвала... безпределно!
- Не мислиш ли, че дължиш на тази жена услуга? питат приятелят ви.
- Да, при това много голяма- почтително отвръща той.
- Преди няколко живота тя отдаде цялата си обич, докато ми беше съпруга, и любовта й ми помогна да се освободя от ужасната вина, която носех в себе си в продължение да доста дълго време. Действително на тази жена дължа... безкрайна любов.
- Много добре - отвръща мъдрецът. Сега тя има нужда от... подкрепа. За да може най-после да започне да уважава... себе си!
Ето защо в престоящото ви прераждане ти отново ще играеш ролята на неин съпруг, само че сега ще бъдеш неверен, безмилостен и безотговорен докато на нея не и дойде до гуша и не събере смелост да те напусне.
Така тя ще успее да прекъсне практиката си от няколко живота насам... да се отнася с неуважение към самата себе си.
И не забравяй, че единствено защото ти има такова безкрайно доверие, тя ще ти позволи да играеш подобна роля в живота и.
Ето защо и аз избрах теб. Щом всичко това приключи, дългът ти ще се счита за изплатен и ти ще можеш да доживееш живота си като добър човек.
-Съгласна ли си с това споразумение?
Сърцето ви радостно затуптява, щом разберете, след толкова много животи... най-после ще постигнете целта си! И при това, човекът, които ще ви помогне е вашият толкова скъп приятел! Едва успявате да сдържите благодарността си.
-Да, приемам- отвръщате вие. Приближавате се към приятеля си, който въпреки огромната си любов към вас се е съгласил да изиграе такава трудна роля в следващия му живот.
- Обещавам, че няма да те разочаровам- уверява те той.
- Ще се държа толкова противно, че просто няма как да не се почувстваш принудена да ме напуснеш.
- Благодаря ти, скъпи мой- казвате вие и го прегръщате силно.

Вселенското събрание продължава в тоя дух... Преди да се прероди, всяка душа се съгласява да играе дадена роля в живота на другите. Целта е постигането на идеалната хармония. Всички решения са продиктувани от огромната любов, със съчувствие и кураж.После ви остава само да седнете и да изчакате удобната възможност да се родите в семейство, което сами сте избрали, с родители, които сами са се съгласили да играят тази роля, и така... навлизате в следващата фаза от вашето духовно пътуване.
В МИГА НА ВАШЕТО РАЖДАНЕ, ВИЕ ЗАБРАВЯТЕ ВСИЧКО ТОВА!
Двадесет и пет (25) години по-късно срещате мъж, в когото се влюбвате от пръв поглед, и независимо от сприхавия му характер и подозренията ви,че той продължава да спи с бившата си приятелка, се съгласявате да се омъжите за него. Всички ваши приятели и семейство ви казват, че трябва да сте луда, за да го направите.Тайно вие също не можете да си обясните причините за решението си, но чувствате, че всичко сякаш точно така трябва да бъде, така... ви е било писано, както се казва.
Изминават десет (10) години, през които претърпявате какви ли не унижения, и въпреки всичките ви опити и усилия да промените този човек, той продължава да се отнася с вас като с парцал. Един ден обаче вие намирате в себе си неподозиран кураж и го напускате, като се заклевате,че никога повече няма да си позволите да заживеете с човек, който не ви обича така, както заслужавате да бъдете обичана. Докато стоите в малкия си апартамент и прекарвате първата си нощ сама и уплашена, макар и да не можете да спрете сълзите си, които усещате в гърдите си... гордост и увереност, че сте постъпила правилно! А някъде високо горе в небесното царство един мъдрец ви се усмихва... ЗАГАДЪЧНО!!!

© Ани Николаева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??