8.06.2008 г., 8:54 ч.

Силата на една усмивка 

  Есета » Други
9530 0 5
2 мин за четене

Усмивката – чиста и сърдечна, непорочна и слънчева. Това е нещо обикновено, което помага по необикновен начин.

Усмивката на водещите на сутришното предаване, на съседката в асансьора, на продавачката в магазина, на шофьора на таксито, на белобрадия старец в парка... Усмивката се показва в различни ситуации, а най-хубавите са тези, които най-малко очакваме.

Представете си поредния лош ден... Събуждате се след кошмар и виждате, че будилникът не е звъннал, а закъснявате за работа... Още от сутринта всичко върви наопаки. Опитвате се да си оправите косата, но тя стърчи непокорно в различни посоки. Накрая я връзвате, само и само да спестите още някоя мъчителна минута пред огледалото. Излизате и още от входа сте намокрени от невнимателни шофьори в дъждовния ден. Искате да влезете в колата колкото е възможно по-бързо, но ключовете не искат да се покажат из чантата. По някое време отивате в офиса и разбирате, че това ще е най-натовареният ден от седмицата. Нищо не може да ви помогне в този момент... Освен усмивката. Представете си как седите на стола пред компютъра и дебелите папки с протоколи, когато при вас идват няколко колежки и ви канят на пазар след работа. Само мисълта за доброто настроение и веселите разговори с тях ви мотивират през деня и работата полека-лека се нарежда.

Поставете се на друго място. Скъсани сте на изпит. Отчаяни, вие се разхождате из парка пред университета. Сядате на пейка и разглеждате хората... До вас сяда възрастна дама с жизнерадостен поглед. „Скъсали са Ви, нали?” – пита тя с лека усмивка. Вие поглеждате изумено – откъде може да знае? Тя поглежда напред и си спомня младостта... Толкова пропуснати шансове, но все пак целта е постигната. Нейната усмивка ви показва, че шансовете никога не ни напускат.

Въпреки всичко, има една усмивка, която е несравнима – Неговата или Нейната усмивка. Дори да не е в труден момент, това ни кара да се чувстваме странно, но много приятно. Допълнително засилват чувството и „пеперудите” в корема... А тук вече става дума за любов.

Виждаме колко е важна една усмивка, а не е трудно да дадем на някого. Това означава подкрепа, обич, гостоприемство... Всичко, което ни е нужно в този свят. Да дарим усмивка в нечие сърце!

© Тина Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздрав!!! Стискам ти ръката / макар и виртуално../ "Всичко, което ни е нужно в този свят. Да дарим усмивка в нечие сърце!"
  • Поздравления за есето! Много ми хареса, зарежда с известна доза оптимизъм.
  • много ми хареса
  • Е, тук е само за "приятните" усмивки. Другите създават неприятни чувства. =)
  • Да, любовта означава и усмивка, но усмивката далеч не винаги означава любов. Но като цяло, поздравления за есето. А иначе има и други усмивки - ехидна, загадъчна... Но да ги оставим тях, нали?
Предложения
: ??:??