6.06.2015 г., 22:06 ч.

Спрете с този ш*бан расизъм 

  Есета » Граждански
1873 0 1
3 мин за четене

                                        Спрете с този ш*бан расизъм

 

  Отвсякъде ни заливат с омраза. Вече няма значение дали става въпрос за чужденци, цигани, българи, виетнамци, извънземни, чудовища от Лох Нес или подобните им. Важно е да има омраза. Телевизия, радио, вестник – каквото и да си изберете, чака ви бълвоч от ненавист.

  Аз обаче не разбирам защо. Поради каква причина има толкова омраза, при положение, че хората в тази страна станаха еднакви. Тъжен факт, но пък истинен. Сбъднаха се прогнозите на големите световни писатели, автори на антиутопии, които отдавна предвидиха това. Браво, Оруел, Замятин, Бредбъри, прогнозите ви се сбъднаха! Хората вече не се отличават един от друг.

  Как може да има такава омраза между себеподобните (напълно еднакви) индивиди? Как е възможно всеки един от тях да се има за нещо повече от другите, когато между човешките същества вече няма разлика? А след като няма разлика, няма нужда и от етническа вражда, а от общо самоубийство.

  Вгледах се в хората от различните етнически групи, но все пак не видях разлики.

  И циганите не могат да пишат и четат на български език, и българите не могат да пишат и четат на български език.

  И циганите преписват на матурите, и българите преписват на матурите.

  И циганите крадат, и българите крадат.

  И циганите псуват на майка, и българите псуват на майка.

  И циганите щракат с пръсти и въртят гюбеци, и българите щракат с пръсти и въртят гюбеци.

  И циганите си купуват шофьорските книжки, и българите си купуват шофьорските книжки.

  И циганите шофират безразсъдно, и българите шофират безразсъдно.

  И циганите си хвърлят фасовете в тревата, и българите си хвърлят фасовете в тревата.

  И циганите се размножават, без да са завършили училище, и българите се размножават, без да са завършили училище.

  И циганите са нагли, и българите са нагли.

  И циганите се раждат в България, и българите се раждат в България.

  И циганите замърсяват природата, и българите замърсяват природата.

  И циганите се връщат назад в еволюцията, и българите се връщат назад в еволюцията.

  И циганите изнасилват, и българите изнасилват.

  И циганите изневеряват, и българите изневеряват.

  И циганите имат нужда от радикална промяна, и българите имат нужда от радикална промяна.

  Но това, от което циганите и българите нямат нужда, е омразата. Почивайте в мир, Оруел, Замятин, Бредбъри. Почивайте, ако можете. Защото най-страшните ви кошмари взеха, че се сбъднаха. Всички сме еднакви. Така че ‘айде стига с тоя ш’ибан расизъм, братчетата ми!  

© Галифрей Михайлов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Е тук определено си казал много истини!
    Всеки в тоя свят е грешен,независимо от каква раса е...
    Омразата е навсякъде!Нея няма как да я изкореним,но поне нека не я допускаме във себе си!
Предложения
: ??:??