23.02.2011 г., 22:56 ч.

Страстно за страстта 

  Есета
1926 0 5
4 мин за четене

Иска ми се да можехте да видите как моето седемгодишно момченце преборва чудовища в 3D игри на съседния комп. Подскача на стола, надава бойни индиански викове и крясъци, дърпа ме силно за ръкава и вика: „Тате, виж! Виж бе, тате – минах двадесет и седмо ниво. Гений съм, нали!” После прави няколко кръга около масата, разбутва всички столове, събаря ме от креслото с длан и юмрук – „Гепи!!!”
Страст!

LOL

 

- Знаеш ли, открих, че всяко велико произведение на изкуството е направено със страст и излъчва страст”– пише на скайпа 30-годишна събеседница.

- Знам!” – отговарям на шега – Вече знам. От теб! LOL.

„Значи Страст е другото име на вдъхновението”.

Страст!
Какво обаче се случва със страстта? Защо понякога я губим някъде по завоите на живота?

– Моите 40-45 годишни семейни колежки споделят, че почти не правят секс вкъщи и не изпитват страст. Често се прибират по заобиколен път в колата на любовника си, но дори и този секс правят без особена страст, а сякаш за да се изживяват като героини от турски сериал…

- Или за да има кого да визуализират, докато правят скучния секс вкъщи. – добавям аз.

Понякога се държа предизвикателно с моите студенти: „Я се вижте, бе. Нямате 20 години, а всеки от вас носи ковчега си със себе си! Защо правихме сексуална революция с вашите дядовци? За спящи красавици ли! Този час няма да ви говоря за музика, а за Нейно Величество Страстта. За всякакъв вид страст, включително креватната…”

„Ами, ние не я правим в кревата!” – контрира ме зевзекът на курса. Избухва смях. Прекрасно, защото това помага да запалим всички фарове!

Отглеждам си едно животно. То се намира в интернет-пространството и представлява мрежа от приятели. Нарича се Егрегор. На секундата животното усеща, че имам нужда от страстно преживяване, което да ме мотивира за написване на това ЕсЭ. И на секундата някой ми изпраща този линк:

http://www.ted.com/talks/benjamin_zander_on_music_and_passion.html

Бенджамин Зандер за музиката и страстта, в тв-предаването TED.

Пусни си субтитрите на български език и консумирай със всичките си сетива.
Първо ще те впечатли, че трябва да се свири „на едно дупе” и че всяко нещо, което правиш, включително какъвто и да е вид бизнес, следва да се прави „на едно дупе” (аз веднага сменям позата в креслото и от компютърен примат с уседнал начин на живот се превръщам в… Страст)

Страст!
После от Зандер научаваш, че едва 3% от хората се отдават страстно на една страст – тя може случайно да се нарича например „класическа музика”. И още че, ако слушаш Шопен, това едва ли е шопинг-музика, а още по-малко – музика на шопите. Научаваш още, че ще е голям успех за теб, ако ти в твоята среда с твоите средства успееш да направиш така, че седящите „на едно дупе” да станат цели 4 процента!

Как? Откъде да започнеш!
От себе си, разбира се. Ако ти самият не излъчваш страст, какво ще раздаваш? Ковчези?!

Значи, мисля си, е особено важно да изградиш себе си като личност, като страстна водеща личност! Лидер. Лидерът мисли и говори позитивно и само позитивно – вярва в себе си и в хората! Не можеш да изкрещиш: „Аз имам прекрасна идея!” и мислено да продължиш: „… но всъщност нямам качествени хора, с които да осъществя мечтата си в тази скапана държава"...

Позитивното мислене и вярата вървят ръка за ръка по пътя към реализирането! Вяра в себе си, вяра и в хората! Позитивно мислене и позитивни думи. Излиза, че важно е не само какво слагаш в устата си като храна, но и какво излиза от същата тази уста под формата на духовна позитивна храна.

Накрая – за „светещите очи”! „От диригента (лидера) зависи, могат ли оркестрантите да почувстват себе си като могъщи, като велики!” Нещо такова казва Бенджамин Зандер в края на лекцията си. Ти, страстният лидер, имаш правото и отговорността да разпалиш искри в очите на хората! Духовното знание е Светлина.
По светещите очи ще ни познаете!

Сега ти разбра каква е ползата от отглеждането на животното Егрегор! Общуването! Страстното общуване. Общуването представлява безплатен обмен на енергия, която безплатно си получил от… Вселената! Без квитанция от енергийната компания! Особено важно е да запомниш: вместо да чакаш то да ти падне само от небето, най-добре е сам да започнеш да си го отглеждаш и култивираш. В себе си и в мрежата от приятели.

Идва момента, в който усещаш себе си като птица. Чайка. Летиш в небето и земните прегради не съществуват за теб. Духът ти е птица!

И в тази секунда някоя душица от моя Егрегор ми изпраща този линк:

http://www.youtube.com/watch?v=mRzhBkZNQFI&feature=player_embedded#at=72

Време е да си пуснеш повторно шоуто на Бенджамин Зандер и да се хващаш яко за клавиатурата. И да пишеш на едно дупе!

Моята 30-годишна скайп-събеседница ми изпраща иконка Слънце. Скачени слънца сме – енергията ми е зависима от нейната и обратното.

Спирам да пиша това есэ… момченцето ме избутва от креслото – иска да трепе чудовища и на двата компа едновременно. Бащичко!
LOL

© Ангел Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ето че сега ще надникна и във вашето творчество, благодаря ви
    rozita-p (Росица ):
    ellyst (Ели ):
  • поздравления - пишеш така, че след края ми се иска да беше пописал още малко
  • :D Великолепно есе.
  • благодаря ти за прочита и коментара!
Предложения
: ??:??