6.02.2009 г., 19:54 ч.

Студентите и тяхното място в обществото 

  Есета » Граждански
1822 1 1
2 мин за четене
    Животът на човек представлява един непрекъснат низ от учение и натрупване на знания. Ние се раждаме с определени генетични заложби,чието развитие започва да се изгражда още в първите години на нашето съществуване. Преди да тръгнем на училище с помощта на хората около нас се оформя голяма част от нашето аз. След това настъпва период в който започва натрупването на знания и умения, зависещи не само от тези, които ни ги предават, а най-вече от нашата жажда да научим повече и повече за това, което е в нас и около нас. В страната ни завършването на средното образование съвпада с годините на пълнолетие и зрялост и тъй като студентството настъпва след него, това ни дава основание да смятаме, че студентите са хора изградени като пълноценни личности, можещи да вземат самостоятелни решения и да са отговорни за своите действия. Това са младежи в разцвета на своите сили, устремили се към знанията, които им предлага Алма Матер.
     Знанието дава възможност на младите хора да се справят с много ситуации, да реагират адекватно и бързо и по този начин да бъдат ценени от околните. Знаещите са силните на деня, те могат да постигнат много повече от физически силните, но малко знаещи хора. За да имат позиции в обществото студентите трябва да отговарят на изискванията на хората по интелект, компетентност и начетеност. Със своите знания да налагат могъществото си над останалите. Обединени всички тези млади умове могат да бъдат голяма сила и когато насочват усилията си към постигане на дадено решение, водени от своето дръзновение, могат да постигнат много.
     Младостта е най-точния барометър за правилното развитие на политиката и икономиката на една държава. Младостта е нетърпелива и смела. Тя реагира най-бързо на несправедливостта. Не случайно много от победите на демокрацията в нашата  и в други страни са постигнати от студентите - бъдещите учени, инженери и интелигенти на една държава. Те не се страхуват да кажат истината в очите на сгрешилия, бил той и най-важната и високопоставена личност. Младите хора са по- нетърпеливи и смели в постъпките си. Те не се задоволяват с начина си на живот, ако той не ги удовлетворява. Търсят новото, не ги плаши неизвестното. Желаят да работят и творят според своите възможности и талант и да получават за това полагащите им се средства,необходими за задоволяване на техните потребности.
     Живеем във време, когато демокрацията в нашата държава не е стъпила още стабилно на краката си. На всеки е трудно да намери мястото си в обществото. Трудно е да се устроим и намерим работа  и реализация. Това  важи с пълна сила най-вече за младите. Наистина голяма част от завършилите студенти търсят реализация в чужбина, но ние с удоволствие виждаме как все повече младежи заемат постове в редица сфери на обществото, оглавяват големи фирми, не е изключение и присъствието им на важни постове в политиката.
    Необходимо е управляващите да осигурят условия за един нормален живот на тези младежи. А те от своя страна да не бягат от трудностите и да отдадат всичките си знания и умения за развитие на страната си.

© Преслава Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много от младите хора заминават за чужбина,за да се реализират там,защото тук нямат подходяща среда. Надявам се,че когато всеки от нас получи дипломата си за завършено висше образование, ще я използва тук - в България, защото ще е прекрасно да обикнем държавата си така,както обичаме и страната си!
Предложения
: ??:??