23.02.2017 г., 0:52 ч.  

Свобода 

  Есета » Други
2394 5 6
1 мин за четене

                                                 Свобода

 

  Изписано е толкова за нея, че можеш да повярваш, че наистина съществува. "Раждаш се свободен, живееш с усещането, че си свободен, а през цялото време си  нечий роб.

  От годините на робство до наши дни, смисълът на това да си свободен се е променил, като и смисълът на робството.

  Сега няма оковани хора-работещи, живеещи и умиращи в памуковите плантации, но има икономически роби, които живеят, за да се хранят и се хранят за да работят. Милиарди съвременни роби обслужват охолството на шепа хора, които ежедневно купуват животи на безценица, като са заменили робството със икономическа зависимост. Железните оковите са сменени със заробващи договори, които ако имаш късмет ще изплатиш до края на живота си.

  Внушават ни, че сме свободни и ние решаваме за живота си. В същото време сме притиснати от правила и санкции за всичко около нас.

  Съвременния човек не е свободен. Той е роб на обществото и на това какво то очаква от него. Той е роб и на собствените си амбиции и предразсъдъци. Той днешния хомосапианс е в капана на глобализацията и алчните корпорации,които го изстискват до край, по безжалостно и от робовладелец. Ако говорим за свобода, тя е като любовта за мен – една абстрактна илюзия. Някога преди е било  по-лесно да си извоюваш свободата , защото обикновено поробителя е имал лице и позиция, а сега живееш в заблуда, че си свободен и дори да осъзнаеш, че не си-не знаеш, срещу кого да се изправиш, за да си я върнеш.

  За мен свободата е усещане, което трябва да изпитваме без страх и ако усетим, че я губим поради една или друга причина – да се борим за нея с цената дори на живота си. Ако си готов да умреш за своята свобода, то значи, че вече си свободен.И дори да изгубиш живота си в неравната битка с поробителя-то в тези няколко мига преди де падне мрак-ще умреш,като свободен човек, не ,като роб.

 

 

© Луциян Кацев Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Свободата... »

4 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • !!!
  • И все пак, днес можем да отстояваме много повече парченца свобода! В ежедневните си малки избори, ако не сме заслепени от позлатените вериги на Свети Интерес, можем да запазим свободни: дух, съвест, мисли, взаимоотношения, мечти, воля... Ако имаме тази свобода, нима сме роби?
  • Благодаря за положителните коментари.Написах го набързо,но от сърце.Явно и моето сърце е пълно с правописни грешки...😁
  • Луци, оценявам написаното от теб много високо! Дано да има повече хора като теб, готови да мислят със своята собствена глава и да се борят за правото, дори с цената на живота! Приятелю, трудно е за роба да си представи свободата, да я разбере, да я постигне, да я живее! Нещата се разбират и научават истински само, когато ги видим и преживеем на дело, в действителност! Моля те, не спирай да мислиш, да вярваш, да се бориш - това е пътя към свободата. Много си прав, че страхът е атрибут на робството... Не си сам в борбата. Бъди силен и смел и ще имаш победа над страха и робството!
  • Прочетох с интерес. Искаше ми се повече - във всяко отношение... Прав е Ст. Станев, че трябва да обърнеш внимание и на правописа. Успех!
  • Щом опазим мисълта за свободата и я отстояваме,значи сме част от нея.Обърни внимание на правописа.🐎Успех!
Предложения
: ??:??