26.11.2010 г., 10:40 ч.

Свобода и робство в моя свят 

  Есета » Други
15080 0 1
2 мин за четене

                       СВОБОДА И РОБСТВО В МОЯ СВЯТ
                                     
   В днешния свят думите свобода и робство придобиха нов смисъл. Ако в миналото хората са били роби на други хора, то днес те са роби на самите себе си и на собствените си постъпки. В миналото са жадували за свободата, борили са се за нея, сега всеки гледа само да му е добре, независимо роб или тиранин е.
             Свобода - колко красива дума, величествена, вдъхновила хиляди поети и загубила смисъл в днешния забързан свят. Замисля ли се някой, какво значи тази дума?! Никой няма време за това, всеки я иска, но май никой не знае за какво му служи. Сега имаме свобода, а по-добре ли живеем?! Как ще сме по-добре, като не разграничаваме свободата от "свободията". Искаме и имаме нещо, за което не можем да поемем отговорността. Нещо, което не оценяваме. Дадено ни просто така - даром. Полагало ни се. Доста хора злоупотребяват с този дар, мислейки си, че всичко е наред, всичко е в граница. Щом го могат и им се позволява, значи имат свободата да го направят. Нямат граници - никой просто не ги знае. Затова в днешно време губи смисъл свободата, как да усетиш вкуса ù, след като си свикнал да я имаш или поне заблудата за това, че е твоя. Дали всъщност не сме роби на медии и на приети норми. Роби сме и още как - роби на самите себе си. Всеки се опитва да бъде друг, криейки себе си, за да не го помислят за луд. Кажете, ако излезе статия в някой "жълт" вестник, че да носиш маска на фалшив човек е по-добре, колко от вас ще повярват на това?! Диети, слаби модели, много силикон и фалшив имидж - ето ни и нас. Роби сме! На медии, на лъжливи "звезди". Колко по-ценно би било да вярваме в себе си, да вярваме в различното. Ако продължим с наш'та фалшива свобода и не отворим сърцата си за истината, след време ще виждаме еднакви лица, тела, лъжи и няма да има значение свободни ли сме или роби. Сега имаме свобода за всичко, но на кой му пука за това. Сега сме и роби, но и за това не ни пука. Имаме и двете; едното дадено ни даром - свободата, другото избрано от нас - робството.
                   В днешно време няма нито свобода, нито робство. И двете думи са се изкривили, вече не значат това, което са значели преди. Нямат сила, ни значение. Нищо, че за тях са умирали наш'те деди, нищо, че за тях е пролята повече кръв, отколкото безсмислено проливаме сега ние.

© Апокалиптикс А Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??