8.02.2022 г., 12:19 ч.

Съществуване 

  Есета » Философски
1198 2 26


Ти вярваш в Бог и това пази душата ти. Аз не вярвам в Бог и това пази душата ми. Вярата ти, че Той те пази, ти дава сигурност и спокойствие. Самотата на душата ми и осъзнаването, че съм за кратко, ми дават спокойствие. Ти вярваш, че душата ти е вечна. Душата ми ще умре, заедно с тялото ми. Аз съм по-свободен от теб.

© Георги Стоянов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Съумял си логически с няколко аргумента да изведеш заключението. Хареса ми*****

    сега само ще ви чета.
  • Гери, не ме занимавай с твоите даскали!
    В основните понятия, често се влага различен смисъл. Оттам започва бъркотията и хората не могат да се разбират. Вярата в човек, това е доверието в някого, това, че на него може да се разчита, няма да те подведе и излъже, и т.н. Религиозната вяра е в приемането на нечии думи, за безусловна истина. Вярата в доброто и любовта е, надеждата и очакването, че подобни качества и състояния, съществуват реално в отношенията между човешките същества . Вярата, че половият акт ще се осъществи на сто процента, е безпочвена. Сложно е.
  • Намери ми смислено обяснение на понятието "вяра". Няма. Вариации и интерпретации. Увереност, надежа, очакване, но не е това. Религиозна вяра и друга, житейска. Или емоционална, като вярата в любовта, например. Много "вери", много "истини", всеки е прав за себе си. Хаос. За вяра, като състяние на тялото, не знам.
  • Истината трябва да се базира на реални факти и аргументи. Всякакви хипотези, предположения, въображения може да са истина за този, който вярва в тях, но всеки нереален аргумент не е логичен, а отсъства ли логиката, значи не е тъждествена.
    Вярата е заложена в човека както и инстинктът за оцеляване още преди да е създадена която и да е религия. Ако я нама вярата в живота, не би оцелял.
    Загуби ли човек вярата в себе си, и Господ не може да му помогне Както е казано - помогни си сам, за да ти помогне и Господ. В оня разказ неволята е заменила Господ, и резултатът е същият.
  • Я не имела в виду религию. Вера и религии (разные) это возможно даже противоположные вещи. Каждое чувство, свойство и потребность человека имеет свой сетевой "сервисный" центр. Например -простая прямая коммуникация. Слово, азбука морзе, жЕстовый вид речи и вот, наконец, цифровой вариант, который всё формы объединил в интернете. Так и каждая из религий - способ обслуживать (не без выгоды) потребность человека в вере.
    Мне так же не интересны ни фанатические догмы, ни протесты им, но чувство веры для меня свято как во мне, так и в любом другом человеке. Это наивысшее из возможного .для человека состояние разума, души и... тела.
  • И това са ми го казвали. Трай си, да не чуят лошите, защото думите стават реалност, материализират се. И неусетно, правилните хора те вкарват в правила, от които се психясва.
  • Всички търсят Бога, дори тези, които казват, че не вярват в Него. Но как ще стигнат до вярата, това е нещо между тях и Бог. Човек говори много думи, за които после съжалява, защото се променя и думите се променят заедно с него.
  • При положение, че съществуват много истини, пак е субективен изборът, в коя истина да се "вярва". Истина в религията, истина в математиката, истина във философията, истина в логиката... В християнството истината е в Христос и в думите от Библията, но и там има интерпретации, течения, секти, така че освобождавайки се от всички тези "истини", човек се чувства свободен. Религии много, богове също, сега ще ми кажат, че Бог е един, но всеки превъзнася неговия си Бог. Вместо непрекъснато да търся истината, предпочитам да живея, възторжено или невъзторжено, право на твой избор е, а и зависи от много обстоятелства. Предчувствие за щастие имат младите, на които животът предстои. Аз избягвам да се набутвам сред догми и клишета, не се чувствам комфортно там.
  • Конечно, это свобода....от истины... Дерево сбрасывает мёртвые листья осенью и возрождает их каждой весной. Крона не видит корней, но это не меняет дела.
    Вера - не знание, вера - не поиск, вера - радость и предчувствие счастья. Жить без неё, конечно, можно, но вера других может помочь поверить.
  • Не се знае, душите усещат ли топлина. Навярно са в някакво състояние на блаженство, но и това е неясно, щом не мислят и нямат рецептори. Секс не могат да правят, защото няма с какво. Пълен шах. Имам желание да бъда праведен и вярващ, но при това неясно положение, все още се въздържам.
  • Как не се намери някой умен човек досега да докара огън от Ада във вид на светлина и топлина, че при тия подскоци на тока и парното поне да ни облекчи земното съществуване? Та някаква полза да има от фирма "Горенье" 🥺
  • Да! Това е важен нюанс, който се пропуска! Няма да имаме тела, душите ни ще да горят в Ада, но те, като нямат рецептори за болка, какво изобщо ни пука. Пълно е с нелепици. Въпросът е, че никой читаво не може да обясни, какво е това нещо, толкова нематериално, каквото е душата. Те нямат представа за представите си, но знаят. Знаят, защото са чели Библията. Хм. А, може би, душите си имат мозък. Кой знае?!
  • Сенд (Георги Стоянов) - разликата е, че едни търсят упование и утеха в някой Бог, други разчитат на себе си. Религиозният с нищо не е по-добър и възвишен, моралът в общочовешки аспект е извън религията.
    Пука ми дали душата ми ще гори след мен или не, нали няма вече тялото да го има, за да ме боли?
    ☕️
  • Няма нищо лошо в различните мнения. Но не мога да разбера, защо правилните се държат високомерно и надменно. Вменяват ми, че съм тъп и примитивен, докато на тях всичко им е кристално ясно и са супер възвишени. Уредили са си място за душите, останалите, да си чукат главите.
  • В Рая в казаните българите варят ракия. Едно белотче на топло до казана и да вдишваш аромата на греяна ракия, пък в Рая нека мръзнат и пият чиста водица да им е мирна главица.
  • Ми то и тук сме в казан, и там ще сме в казан. И тук се разправяме с дяволи и дяволици, и там ще правим същото. Обръгнали сме вече. Спирам дотук, извинения за спама!
  • За разлика от теб, аз нямам представи за които няма откъде да имам представа Разсъждавай си с Дон Бъч и "другите". които визира
  • Не знам. Праведните си имат запазено място в Рая, останалите ще ги набутат в Ада. Малко жестокичко ми изглежда.
  • По този въпрос съм напълно съгласен с теб, Георги. Други също. Поздрави:
    https://www.youtube.com/watch?v=K-T5MHOFL4w
    https://genius.com/Nazareth-i-will-not-be-led-lyrics
  • Вероятно, твоята представа за вечната душа, е правилната. Защо не я споделиш?!
  • Вечната душа едва ли има нещо общо с твоята представа за нея
  • Нима е щастие, да си вечна, безмозъчна душа, която се рее в N -тото измерение?!
  • "Човек предполага - Господ разполага!"
  • Мдаа, ... ти правиш отрицания на отрицанието си...не го разбирам
  • Това че се опитваш "да си го мериш", показва колко са свободни всички ползващи "системата на мерки и теглилки", за самата нужда от мерене няма да говоря
Предложения
: ??:??