12.09.2006 г., 20:37 ч.

Тероризъм или възмездие срещу американците е актът на насилие, на който станахме свидетели на 11.09. 

  Есета
1358 0 4
3 мин за четене

Тероризъм или възмездие срещу американците е актът на насилие, на който станахме свидетели на 11.09.2002г.

Целият свят беше разтърсен от събитията в Америка през септември 2002г. Висшите сили смятат, че този акт на насилие е абсолютно аморален и несправедлив. Те твърдят, че САЩ са жертвата, а не похитителя. Но веднага възниква въпросът дали е така. Дали Америка не го е предизвикала по някакав начин или е просто терористичен акт? Дали не е психологическа или биологическа война, която цели унищожението на целия американски народ и имащите връзка с него? Или е просто борба за надмощие на исляма над христянството? Борба за власт или отмъщение за минали дела на политици?
Нека разгледаме  въпроса от две страни - от страната на американците и от страната на талибаните и Бен Ладен.
За САЩ това не е просто един терористичен акт, а ясно изразен геноцид срещу Америка и посегателство срещу американското надмощие над света.
Вярно е, че именно американските политици хвърлиха многобройните водородни и атомни бомби и че са правили множество опити, при които са загинали хиляди пъти повече хора, отколкото при този терористичен акт, но също така е вярно и това, че в случая условията на война са били причината за това. Докато, когато терористите атакуваха световния търговски център с ясното съзнание какво ще причинят на САЩ, те го направиха с цел икономически, политически и социален срив на Америка. Но понеже знаят, че американците няма да се предадат, започнаха да използват и биологично оръжие. По този начин се цели създаването на параноя в американското общество и започването на ясно изразена анти-американска акция. А може би терористите се стремят към унищожаването на американската, а по-късно и на цялата християнска общност.
Откъде започва всичко? Бен Ладен знае, че заловят ли го, това означава смърт за него. Той не се страхува от нея, но не може да умре, докато не изпълни каузата си. Тя е абсолютното унищожение на САЩ като властваща над целия свят сила. За целта Бен Ладен използва анти-американската нагласа на по-голямата част от ислямските държави, както и влиянието на талибаните. Доказателство за това са последвалите множество други терористични атаки по света.
Възможно е това да е просто акт на отмъщение срещу Буш, но защо тогава Бен Ладен ще си прави труда да праща пликчета с антракс на разни политици или ще отвлича самолети с цивилни и ще ги взривява във всевъзможни икономически и политически центрове. И защо талибаните не искат да го предадат?
На този въпрос има много предполагаеми отговори. Моят е следният. Може би те просто както всички останали неутрални ислямски страни са в заговор с бен Ладен срещу американците и христяните. Каква е тяхната гледна точка? Всичко е много просто. Победят ли Америка, ислямът ще завладее света. Няма да има други религии. Всички неверници ще бъдат унищожени. А Бен Ладен ще е господарят на света.  Това е просто борба за власт, пари и абсолютизация на дадена религия (исляма).
Каквото и да са направили американците, не може да се обясни с психологическия терор, на който се подлага цялата световна общност. Въпреки това аз не одобравям военните действия на САЩ. Според мен това не е начин да се спре тероризмът. Напротив, това е още един мотив за засилването на анти-американската и анти-христянската нагласа на тези ислямски страни. И още нещо. Опасявам се, че това решение на американските политици може да доведе до нова световна война. Тя вероятно ще се води с биологично и химично оръжие, което ще предизвика унищожението на света и човечеството.
Проблемът за войната винаги е съществувал. Но колкото повече се опитваме да живеем в мир помежду си, толкова повече стават войните, в които умират милярди невинни хора. Защо винаги хора като Бен Ладен и Джордж Буш създават война там, където я няма. Жалко е, че не могат да разберат, че човекът никога нама да е човек, докато не се научи на мир и хуманност.    

 

© Димана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Препоръчваната книга е много хубава, но също можеш да прочетеш и книгите на Гор Видал, който не е особено харесван от интелектуалеца Буш и колегите му около него. Освен това е доказано (прочети спомените на Хенри Кисинджър, които бяха преведени и у нас), че много преди Труман да нареди атомните бомбардировки над Япония с оправданието, цитирано от американофилите, че по този начин е помогнал за бързия край на военните действия, японският император му е изпратил писмо, че е готов да спре военните действия и да започне преговори за капитулация. Затова в съзнанието на почтенно и политически непредубедено мислещите хора по света, Труман е обикновен военопрестъпник и убиец на невинни хора по особено жесток начин! Колкото до 11 септември 2001 година - за мен това е действие от типа на предприеманите от самите американци срещу другите народи още от самото създаване на държавата им (справка - отново спомените на Кисинджър, в които е цитирано оправданието на тогавашния американски президент за нападението над СУВЕРЕННАТА ТЕКСАСКА РЕПУБЛИКА и нейната АНЕКСИЯ : "цитирам по памет: Ние (САЩ) го извършихме за да не позволим на някоя, по-силна от Тексаската република, държава да й наложи насилствено своята политика!!!) И в заключение: Вече много рядко и много глупавите политици в САЩ използват понятието тероризам. Отначало те много се гордееха и при всеки удобен случай подчертаваха, че са създали определение "Що е тероризъм" и го изучават дори в своята армия. Но когато интелигентният анализ на това определение показа, че техните действия също може да се нарекат "тероризъм" (справка според американски авторитетни изследователи: множеството обявени и необявени войни, водени и в момента), се отказаха и вече не споменават, че знаят за подобно определение! Моля, хората, които искат да поспорят с мен и да ме убедят, че греша, преди да напишат каквото и да било по тази тема, първо да се поровят чрез интернет в авторитетните американски и английски ежедневници и седмичници. Дори и сателитните издания на правителствените кръгове, не крият, че целите на водената американска външна (вкл. и военна) политика не винаги отговарят на целите и желанията на самите американски данъкоплатци.
    И конкретно за самата дата: Още през 90-те години на 20 век, един виден американски професор политолог подчерта в официална публикация, че САЩ са абсолютно неподготвени да посрещнат адекватна ответна реакция на своите външнополитически действия към други народи. А днес само особено интелигентните хора се радват и употребяват термини като мироНАЛАГАЩА операция. (нещо като израза "най-оптимално"
  • Виждам просто една наивна гледна точка...а може би и това не виждам съвсем добре.Хенри
  • Всъщност събитието беше през 2001-ва година.Хенри
  • Димана, здравей!
    Радвам се, че прочетох разсъжденията на един наистина мислещ човек!
    Но все пак си мисля, че като че ли нещо те е спряло да преминеш границата на демократичния тон и да назовеш нещата с истинските им имена. Препоръчвам ти една книга . "Защо хората мразят Америка"
    Поздрав!
Предложения
: ??:??