30.03.2023 г., 1:32 ч.  

Войната в Украйна и вероятността за използване на ядрено оръжие там 

  Есета » Социални
802 1 2
3 мин за четене

Моето скромно мнение:

Войната в Украйна се закучи за Русия…От една страна Украйна вече е загубила. Дори и да „победи“ и да изтика Русия дори от Крим, Украйна е загубила. Ултранационалисти са вплетени във висшата администрация, армията, полицията. Шири се корупция. Дори Украйна да победи, страната е обречена на бедност, на бандитски банди, които ще обикалят кварталите, въоръжени с картечници, в своите сфери на влияние. След края на войната, ако има такъв, Украйна няма да бъде подпомогната финансово от Запада. Може да се вкарат 20-30 милярди долара в икономиката от международни организаций, които ще пропаднат през ситото на корупцията в джообовете на бандити.

Какво означава победа за Русия? Това е ситуация, която е описана и желана от Путин – денацификация и неутралитет и защита на руски граждани в страната. Една войнстваща Украйна на границата с Русия, кратковременни примирия, биха означавали постоянна война и нестабилност за Русия, възможност за Западът да използва различни лостове за започване на конфликта отново. Единственият вариант за Русия е да окупира цяла Украйна, да прочисти цялото общество от националистически настроения – тоест да има лов на вещици. След Втората Световна Война е имало подобно прочистване в Украйна, в което над 200 000 националисти, привърженици на Бандера и около 50 000 СССР войници и КГБ са избити в истинска война в името на умиротворяването на Украйна и изкореняването на всякакви националистически настроения.

Би ли могла Русия да окупира 40 милионна страна с 600 000 хилядна армия? Би могла, ако тези милиони хора не са въоръжени, тоест ако Русия унищожи армията на Украйна и най-важното - скърши волята на Украйнците да воюват, като ги изправи пред неминуема катастрофа и пълна невъзможност за победа. Да пречупи духът им. Явно е, че Русия не притежава индистриялната, военна и социална мотивация да спечели конвенционалната война по подобен начин. Единствения начин за унижожаване на украйнската армия и прекършването на гръбнака на настроенията за съпротива би било унищожаването на голяма част от армията на страната чрез ядрена сила.

Путн вече обяви плановете си за разполагането на тактическо ядрено оръжие в Беларус. Още повече, от правителството в Русия се чуха думи, че снабдяването на Украйна със снаряди с обеднен уран и използването им ще се счита за ядрено нападение. Разбира се обеднения уран в снарядите е свързан с дългосрочна токсичност и здравни проблеми там, където е използван, но използването му надали може да се счита за използване на ядрено оръжие, но определено може да е някакъв повод за използването на истинско такова от Русия.

Украйнската армия се готви за мащабна пролетна офанзива. Те насъбраха Западно оръжие и мобилизираха – мисля, 6-та им мобилизирана армия подред. Използването на ядрено оръжие срещу тази атакуваща армия би било най-ефективно, след което Руската армия би могла да мине през изгорената земя и да довърши военните и политическите цели на ръководителите си.

Причината, поради която мисля, че това е един много възможен сценарий е, че Путин не би могъл да мобилизира много повече руснаци да отидат да воюват в Украйна в конвенционална война, която определено не върви добре за него.

Последната ми мисъл е за използването на ядрено оръжие в Япония. Причините за него са две – намаляването на потенциалните американски загуби в конвенционална война – това поне е оправданието за пред американското общество. От друга страна използването на ядрено оръжие е сигнал за Сталин да спре напредването си в Манчурия и още по-важно, към Западна Европа. Струва ми се, че използването от Русия на ядрено оръжие би имало политическо оправдание в самата Русия и ще има възпиращ ефект за Западна интервенция и бъдещи опити за дестабилизация на Русия.

© Роско Цолов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сега голямата битка на Зеленски и цялата нац. шайка е с УПЦ.
    Ето и инструктаж как да провокират ''поповете'' и ''маймуните'' (вярващите християни) https://www.youtube.com/watch?v=KzL2FKjNtqs Украйна в момента е сатанинско гнездо. Нямат равни. Това е нечовешко зло. По тази причина, не бих се учудил, ако Русия загуби битката.
  • Русия в момента не е СССР по време на ВСВ. Тогава са били сплотени. И народа е бил по-саможертвен. Сега Путин няма еднолична власт над олигархата вътре в самата Русия. Дори и сред военните има разногласия. Либерали! Либералът е по презумпция про-западно настроен. Там са им парите, там са им мечтите, там им е душата и децата. Не милеят за Русия. Така не се побеждава. Защо не прекъснаха връзките за доставка на оръжие на Украйна!? Странна ми е тази СВО. Сякаш не желаят да победят. Ще видим.
Предложения
: ??:??