11.05.2010 г., 12:05 ч.

За даването и получаването 

  Есета » Други
1285 0 1
1 мин за четене

Преди време бях чел в една книга как е хубаво да се разделяме с непотребните си вещи, така че да освободим място за новото. Отначало много не ми се нравеше просто ей така да изхвърлям „моите любими неща”,но реших да пробвам. Това, което даваш, ти се връща обратно?!? Реших да го опитам на практика. Една приятелка на майка ми  ми подари около 70 касети. Имаше много от тях, които не бяха по вкуса ми, но бяха по вкуса на най-добрия ми приятел. Реших да му ги подаря. След време отивах на лекции (за 20-тина дни) в Пловдив, един друг приятел ми подари два диска с музика, които изключително много допринесоха за душевния ми комфорт по времето на тези лекции. Бях много благодарен.

     Друг пример - Също така започнах да раздавам дрехите, които вече не носех. Давах ги (и още ги давам) на ромите, които идват за милостиня. След това по много приятни начини получавам подаръци във вид на дрехи, които са по-приложими от дадените.

 Един от най-приятните такива примери, който съм проследил, е от преди няколко месеца. Видях се с една приятелка. Заговорихме се на духовни теми. Едно интуитивно усещане ми нашепна да ù предложа една доста вдъхновяваща за мен книга. Подарих ù я и тя я прие. Минаха се няколко седмици. Бях на изпит в университета. Изпитът свърши и при мен дойде една колежка. Искаше да ми направи подарък. Книга. Книга, която исках да прочета от няколко години, и чиято автор ми е скъп учител и вдъхновител по пътя.

  Един пример за изобилието. Написах няколко благославящи думи на една банкнота от два лева. Оставих я на място, където да бъде намерена от някой. След време бях на реката. Разчиствах пясъка на един минерален извор, за да можем да се къпем в него. В краката ми се мерна някаква банкнота. Вдигнах я. Бяха 20 лева.

  Поука - това, което даваш, ти се връща.

 

 

© Иван Аршинков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Връща се и даже с лихва! Но не мисълта за връщането прави даващия щастлив, а безкористния жест! Поздрав!
Предложения
: ??:??