6.01.2007 г., 15:56 ч.

За живота...и природата 

  Есета
4757 0 10
1 мин за четене

Постоянно попадам на сайтове, статии и къде ли още не да се говори за смисъла на живота. Всеки се опитва да го намери, да го определи, да го дефинира. Но досега никой не е успял.
Много хора и приятели са ми казвали, че не съм прав, че моята теория за всичко е много грешна, но аз все пак ще се опитам да изкажа част от нея в това така наречено есе.
Имам няколко твърдения, първото от които е, че смисъла на живота не е в откриването на такъв смисъл, а в самото търсене. Всеки човек го търси и когато се измори, решава да избере някаква негова си истина и да започне да и вярва. Така той се успокоява. Може би смисъла е в това да търсим смисъла!
Второто ми твърдение (което почти никой не приема) е, че хората не унищожават планетата! Всичките комини, които бълват отровни вещества в атмосферата, всички боклуци, всички изсечени дървета... те са част от хармонията в света. Вярно, че на пръв поглед изглежда така, все едно ние, хората, унищожаваме природата
, но при по подробно вглеждане ще видим, че хората също са част от природата и от тази хармония!

Всяко изсечено дърво играе важна роля в целия кръговрат. Природата никога няма да спре да съществува. Тя само ще се видоизменя.

Допускам че, може да не съм прав, затова няма да изписвам купища доказателства за моите твърдения, а ще оставя да се видят мненията. Надявам се повече хора да вземат отношение по тези два въпроса!

© Симеон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мисля, че есето е страхотно .
  • Животът е търсене - това е и моята теория. Само че според мен не конкретния смисъл трябва да търсим, а знания за живота - да опиташ от всичко (и "хубаво" и "лошо", да видиш всичко... От друга страна, ако човек е религиозен, много е лесно да знае смисъла на живота.
    Второто ти твърдение е доста далече от моята истина. Само мазохист може да изкаже това твърдение.
    Поздрав!


  • Странно.. Ами ако смисълът е смисълът изобщо да не бъде търсен и намиран..?! Тогава нито гори, нито паланки са наясно с хармонията..
  • понеже излизаме от коментарите върху произведението ти, предлагам да продължим на имейлите
  • Ти искаш да отидем там откъдето се връщаме
    А относно божественото...аз съм атеист
    И не съм съгласен,че всичко е изкуствено...Ти искаш човечеството да се обърне към "телепатия, телекинеза, левитация... "Това са неща в които вярвам че са възможни...но не и масово.Аз до някаква степен мисля ренесансово.Вярвам в способностите на мозъка.Телепатията например съществува...дори днес без хората да осъзнават...
    Ти си от тези изключения на масата и се дразниш....недей!Винаги ще има ограничени хора които живеят за "дай ми боба,леба и да е*а"
    А относно това ,че всичко е изкуствено....пак не съм съгласен.Като се започне от отношенията между хората и сега има лъжи и преди 100 год. е имало лъжи..от Физична гледна точка пак няма нищо изкуствено защото всичко което използваме е видеоизменена материя.(и преди 1000 год.хората са видеоизменяли желязото за да си направят мечове...)
    И последно...Откъде си сигурен че телепатията и телекинезата са естествените ни способности след като сам каза че не може да се каже какво е било преди.
  • Ето, първото неразбирателство...
    Аз да "превъзнасям ИИ" е невъзможно
    По простата причина, че съм против всякакво наподобяване на Божественото!
    А всичко около нас е наподобяване!
    Изкуствено!
    Правим всичко по трудния начин...
    Облъчваме се с мобилните телефони, гледаме ТВ, движим се с изкуствени средства...
    Почти ВСИЧКО в нашият свят е изкуствено!
    Аз съм за завръщане на естествените ни способности - телепатия, телекинеза, левитация...
    п.п. ние нямаме представа какво е било преди 10000г. камо ли за стотици хиляди или милиони... Днешната технократска нация не може да сътвори дори бледо копие на Хеопсовата пирамида, макар и да са опитвали...
  • Замислял съм се над този въпрос.(между другото това не е есе)Като се вгледаш в миналото се вижда че темповете на човешкото развитие се разрастват.Също така и времевите рамки.Става все по-бързо.Незнам защо е така(ако седна да мисля сигурно ще намеря отговор,но сега бързам)но като сравниш колко време хората са си служили с меч(около 2000 год.)и колко време си служат с модерните оръжия които се променят и усъвършенстват......Само в рамките на 100 години са се появили толкова нови оръжия...Просто Времевите рамки се стесняват....
    Замислял ли си се какво ще стане когато цял нов скок ще може да се направи в рамките на едно поколение?
    АКО НАПРАВИШ ЕДНА ИСТОРИЧЕСКА РАВНОСМЕТКА ЩЕ РАЗБЕРЕШ ,ЧЕ РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕЧЕСТВОТО Е КАТО ГЕОМЕТРИЧНА ПРОГРЕСИЯ...
    Според мен много превъзнасяш появата на изкуствен интелект.Може би ще има толкова по грандиозни скокове на човечеството пред които ИИ ще бледнее.

  • кратичко "есе"
    като се замислих сега отново върху въпросите, които ни задаваш тук, май ще трябва ново есе да пиша... НО!
    Всички приемат научно-техническата революция като нещо нормално...
    Ти също!
    Ти приемаш всичко за нормално, така е в Природата!
    НО!!!
    Има нещо много, много странно!
    За милионите години на тази земя, за безкрайните възможности за човечеството, как стана така, че за по-малко от 50-60 години скочихме в ерата на изкуствения интелект?!?
    Надали и 1% от хората на Земята се питат, защо и как стана това!
    Всички като теб го приемат за нормално. Развиваме се...
    Но дали наистина е така?
    Откъде дойдоха знанията и възможностите на човечеството, че за такъв кратък срок, да станем по-технократски създания от когато и да е било?
    ...
    До скоро
  • Благодаря!Приемам всякакви мнения!Все пак трябва да се развивам,нали?
    Мисълта ми е ,че това което се случва явно така е трябвало да се случи(не говоря за съдбата).
    Щом природата е най-силна,а хората са част от нея,следва да заключим,че по-слабото не може да победи по силното.Точно затова не се притеснявам!Природата винаги ще оцелее.(може би хората не )
  • Здравей, Мони!!!! Надявам се, че може да те наричам така. Ще се опитам да не бъда многословен и да ти изложа моето виждане. За живота всеки си има свое виждане и аз не смятам да ти натрапвам моето. Но с втория ти въпрос в есето не мога да се съглася. Хармония е, когато всичко се прави с ред, а не безцелно и хаотично. Изсичат се гори, но не се залесява. Трупат се боклуци, но няма нито един завод построен за преработката им. А хората от тях правят гориво и ги ползват за отопление. Говорим за напредналите страни. Така че, това не е хармония. Това е самоунищожение. Все едно да умират хора и други да не се раждат.
    Надявам се да си доволен от мнението ми. Поздрави за есето!!!
Предложения
: ??:??