16.09.2009 г., 9:17 ч.

За влаковете 

  Есета
778 0 0
1 мин за четене

За влаковете…

          Скоро прочетох един анекдот. Някакъв пътник се движел от вагон във вагон  във влака, и така, докато изгубил купето си. Срещнал кондуктора, и го помолил да му помогне да го намери. В кой вагон беше купето ви, попитал той. Не се сещам, отговорил пътникът. Спомням се само, че през прозореца се виждаше една брезова  горичка…

         Този анекдот е една страхотна метафора на самия живот. Защото наистина той, животът, не е нещо застинало, неподвижно, нещо, което си стои  там, за да ни бъде лесно да проникнем в картината му… Той е нещо постоянно променящо се, изплъзващо се… Не може да гледаме на него като стоп кадър, който внимателно да изследваме, да си изграждаме върху него принципи и да разнасяме тези принципи от спирка на спирка… Не можем да живеем с истината за брезовата горичка, когато през прозореца ни вече се вижда   море, защото влакът не е стоял неподвижен… И ако ние продължаваме да разнасяме истините и принципите, изградени от брезовата горичка, без да виждаме какво става зад прозореца, то ние отдавна сме изпаднали от влака на собствения си живот… Толкова за влаковете…

 

                                                               Петър Ангелов - Дарев

 

 

 

© Петър Ангелов - ДАРЕВ Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??