15.03.2005 г., 17:29 ч.

Защо съм на тоз свят роден 

  Есета
5004 1 1
3 мин за четене

                                                  Защо съм роден на този свят

   “Защо съм роден на този свят?”.  Всеки си задава този въпрос. Какъв е смисълът да се родиш и след години да умреш. Когато човек се ражда, всичко е щастливо и доволно, че се е появил нов живот. Минават годините  и добри, и лоши. Но ето, че идва и ден, в който умираш. Просто затваряш очи и никога повече не се събуждаш. Всички плачат, на всички им е гадно. Ето затова изобщо има ли смисъл да се появиш на този свят? Не, няма. Поне аз така мисля. Защото, ако имаше, тогава животът щеше да бъде вечен. Раждаш се и живееш вечно. Но и тогава нямаше да е хубаво, защото все някой ден щеше да ти писне и ще си кажеш ”Няма ли край този жовот?” На човек трудно може да се угоди, нали? Нито така, нито така. Това нямало смисъл, онова нямало смисъл, е изобщо има ли нещо на този свят, което да има поне мъничко смисъл. Колкото и да ви се струва невероятно, има моменти в живота, които си заслужават. Макар и това да не е чак толкова сигурно, ама няма значение.

   Заслужава си човек един ден да вдигне сватба и да създаде семейство. Както казват хората: “Три дена яли, пили и се веселили”, след някоя и друга година- развод. И за какво е било всичко това -  накрая да сложиш един подпис и да носиш титлата разведен. Има ли смисъл това? Не, категорично няма.

   Един ден, за добро или за зло, ще ти се роди дете и ще станеш родител. Сигурно чувството е прекрасно, но и това си има своята лоша страна. Трябва да станеш по-отговорен, да храниш още едно гърло, абе изобщо няма да можеш вечер да излизаш на дискотека и да се прибираш, когато си поискаш. Човек, катo чуе всичко това, би си казал, че това няма смисъл.

    Извинявайте много, но по тази логика има ли смисъл изобщо да ходим на училище, да пишем, да ядем, та дори и да дишаме? За какво ни е ? Нали в крайна сметка нищо не си заслужава?

   Но има отговор на този въпрос. Всички тези неща имат смисъл, колкото и неприемливо да ви звучи. Това е така, защото ние хората съществуваме. Ако нямаха смисъл, нас нямаше да ни има на този свят.

   И така, човек сам вече може да си отговори на въпроса “Защо съм на тоз свят роден?”. Аз все още не мога да си го обясня. Вероятно някой ден ще намеря отговора му и тогава ще си дам сметка колко много значат за мен някои неща и, че те имат смисъл, макар и да е малко вероятно.

© Яна Георгиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??