17.06.2011 г., 10:01 ч.

Ами ако? 

  Проза
726 0 1
1 мин за четене

Понякога не всичко се свежда до това да бъдеш добър, винаги да вземаш правилните решения, винаги да казваш това, което трябва. Винаги да бъдеш силен и решителен, и смел, или мил, спокоен, общителен. Не всичко в живота опира до тези качества.

Как ви звучи това: ''Ами ако''?

Ами ако поне веднъж не бъдеш добър? Какво ще стане? Защото животът е много лош понякога и хората вече са лоши, и около теб се случват само лоши неща, чуваш лоши думи, усещаш лоши чувства. Тежи ти. Защото, ако винаги бъдеш добър, всички започват да те приемат като даденост.  Някои ще те използват, други ще те тъпчат, трети ще те предават. Бъди добър, но и лош, когато трябва! 

Ами ако поне веднъж сбъркаш посоката и тръгнеш по грешен път, не толкова смел и не толкова решителен? Какво ще стане? Защото животът е един объркващ кръговрат и те води през много лабиринти, и те поставя на много кръстопътища. Тежи ти. Защото всички очакват да вземеш правилното решение, но замисли се и преброй, колко хора ще са останали до теб и ще са готови да ти помогнат, когато постъпиш грешно. Старай се да постъпваш правилно, но знай, че и от грешките има какво да научиш! 

Ами ако поне веднъж не бъдеш силен и спокоен, или общителен? Какво ще стане? Защото живота е една голяма книга и всяка страница разказва своята история. И не знаеш какво те очаква утре. Не знаеш какво ще загубиш и какво ще спечелиш. Тежи ти. Защото твърде много подтискаш чувствата си. Твърде много време се криеш зад маска от престорено щастие. Независимо какво усещаш, радост или тъга, това са чувства! Изживей ги! Отдаим се!

Та как ви звучи това: ''Ами ако'' ?

Мен ме кара да се замисля. Мисля, че това е животът. Труден, непоносим, лош или добър, ние трябва да бъдем такива каквите сме.

Когато сме щастливи ще се смеем. Когато сме тъжни, ще плачем. И това не ни прави по-малко силни. Просто всички имаме сърца, чийто чувства и усещание не трябва да отнемаме.

 

© Лилия Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??