29.10.2023 г., 18:53 ч.  

And justice for all...* 

  Проза
245 4 2

                 Tози, който върши несправедливост, винаги                    е по-нещастен от онзи, който я търпи.

 

                                                         Платон

 

 

      Гласуване, негласуване; печелене, непечелене - закона на кармата работи безотказно. И да паднем и да бием божието правосъдие ще застигне всеки - дали под формата на разяждаща съвест или изсипал се внезапен благодатен божи дъжд на справедливостта - няма значение. Кармата не прощава. Благородството задължава. Кравата, която се смее, се смее, въпреки, че все още никой не знае защо...Но важното е, че се смее последна.

__________________________

* - "And justice for all..." е песен на Металика, която съдържа текстове за корупцията в правителството. Заглавието на песента е последните четири думи от обещанието за вярност. Текстът се отнася до несправедливостта, тъй като "парите накланят везните" на "Lady Justice".

© Хел Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Стойчо, за поучителния коментар. Ето и още от песента на Металика:
    "Залите на правосъдието са боядисани в зелено
    Парите говорят
    Силови вълци обикалят край вратата ти
    Чуй ги да дебнат
    Скоро ще задоволиш апетита им
    Те поглъщат
    Чукът на правосъдието те смазва
    Свръхсила"
    Интересно е, че на английски думата "Justice" означава едновременно справедливост и правосъдие. Но на практика съвсем не са еднозначни.
  • "Справедливост за всички".
    Сен Симон,Томазо Кампанела и прочие мислители от плеядата на социалистите-утописти,като Шарл Фурие са писали и мечтали за тези три думи:справедливост за всички...
    Барон Анархазис мечтае за общество без държава.
    По време на Гражданската война в Русия Татко Махно прогласява:"Анархия--мать порядки!"
    Е,и?
    Поздравления за творбата,Хел!
Предложения
: ??:??