17.06.2011 г., 13:00 ч.

Годеникът на Смъртта 

  Проза
838 0 5
2 мин за четене

 

 

  Птицата кацна на дясното му рамо. Беше бяла и красива. Казваше се Смърт. Той ù благодари и тръгна. Вече се чувстваше готов да намери Живота.

  Смъртта на рамото му беше тиха, кротка и мила. Не му досаждаше. Само от време на време се обаждаше - „Живей, живей” с пискливия си глас. На моменти му досаждаше. Не очакваше, че смъртта е това. Скелетът с косата е по-внушителен.

  Смъртта на рамото е ценен спътник. Никой не може да я уплаши, страхът е другото ù име. Тя е вечен двигател, перпетуум мобиле. Да носиш Смърт на рамото си е привилегия и той го чувстваше. Почувства се окрилен. Годеникът на Смъртта. Звучеше божествено, дори повече. Епично. А той беше само на дванайсет. Имаше си и своите минуси. Смъртта на рамото е вечна, досадна аларма. Често му се искаше да я разкара, но знаеше, че това би било грешка. Кога пак би имал тази възможност? Смъртта сякаш вечно повтаряше „Тук съм, тук съм” и не му даваше да бъде мързелив или деструктивен. Подобно поведение водеше към нея, а тя вече си беше там. Задължаващо.

  И така, той се влюби в своята птица. Чувството беше свято, а и тя беше много красива. Ожени се за нея и заживяха щастливо. Той и Смъртта. Беше красиво, златно, ценно. Да си годеник на Смъртта е привилегия, но да си неин съпруг е божествена тръпка. Всеки миг е ценен, всяка секунда е вечност. Знаеш, че Смърт няма, а пък тя е вечно на рамото ти и писка. Божествено.

  Смъртта беше мъдра. Даваше отговори на всички въпроси. Най-често мълчеше. Най-честният отговор.

-         Кога ще умра?

-         Вече съм при теб.

-         Кога ще умра истински?

-         Никога.

-         Кога ще спра да дишам, сърцето ми да бие и т.н.?

-         Искаш ли това?

-         Не, но ми е любопитно.

-         Когато спре да ти е любопитно.

  Ясно. Освен това, Смъртта беше божествено толерантна. Не го обсебваше, не го искаше само за себе си. Някои дни въобще не се обаждаше оставяше го да живе нормалния си живот. Всъщност, в свят на страх и ужаси, той живееше извън стандарта. Беше щастлив, усмихнат, доволен. Забогатя, ожени се, създаде дом и деца, изпита всичко най-ценно от Живота и не спираше да граби с пълни шепи. Вземаше и даваше, обичаше и бе обичан. Ежедневен, ежечасов физически и душевен оргазъм. Животът беше с големи цици, а той - вечно еректирал.

  Вече на преклонна възраст, той се обърна към Смъртта:

-         Време ли е?

-         Да.

-         Живях прекрасно.

-         Да.

-         Кажи ми, защо избра мен?

-         Ти имаше всичко, освен едно. Ти обичаше живота, но не обичаше Смъртта. Когато обикна и мен, Животът те пожела толкова, колкото и аз.

-         Значи...

-         Да, аз имам още едно име. Казвам се Живот. Ти ме избра и бе благословен. Сега е време за последното пътуване. Бъди вечен!

 

 

© Нико Ников Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Поздрав, Нико!
  • Животът в сетивния свят е изтръгване от смъртта.
    Обичам да цитирам един арменски поет който казва :

    -Какво ще бъде след смъртта?
    -Каквото бе преди живота
  • Прочетох с интерес! Харесах!
  • Благодаря за хубавите думи, morigana!
  • Когато смисълът на думите и абстрактната красота на написаното говорят, аз мога само да благодаря, че съм ги прочела. Благодаря ти! Поздрави!
Предложения
: ??:??