21.10.2023 г., 15:29 ч.

История на България в плюс-минус 13 тома 

  Проза
519 3 15
7 мин за четене

Старият хан свърши речта си и завърза снопа пръчки.Погледна синовете си въпросително.

_За да се обеденим , трябва първо да се разделим!- скочи средният брат.

_Аз с Кубратисти и техните наследници Баянисти , не мога да имам нищо общо!- настоя малкият

_За да има мир, Kубер в сибир!- изреваха в хор.

_ Кажете ми накъде ще тръгнете, за да тръгна в обратната посока- обобщи Аспарух.

 

***

_Какво става тука?

_ Гадаят по вътрешностите на кокошка.

_ За какво гадаят?

_Накъде да вървим.

_ Нали за Европа уж.

_ Пътят за Европа минава през Сибир!

_ Не щем Европа! Либерастите да ни обличат в женски дрехи и да ни карат да се къпем!

 

***

_Какво пият Боилите

_Вино, какво друго!

_Нали изкорениха лозята

_Изкорениха моето и твоето.

_Що за чаша е това?

_Куфалницата на Никифор. И аз искам такава.Твоята. Ама откъде сребро да я обкова. Ще трябва да открия грънчарското колело.

_ Браво!Щ те помнят вечно!

_Ще помнят грънци! Крум ще помнят.. Крум!

 

***

_Искат да оставим нашите изконно Български имена Омур , Токту и Багаин и да ни викат по селски Георги и Димитър! И ние дремеме!

_ Не всички! Пред двореца има една грамада отрязани глави...

_ Вярно ли Онуфрий!

_ Да Пърфорий!

 

***

_Велики Хане, Христос воскресе!

_ Да! Докладваха ми. Как е охранявате ли?

_Нали вече не гоним Християните?

_Ще гоните езичниците. Такава е волята божия. Дълбоко в душата си ние винаги сме обичали Христа...

_Много дълбоко!

_И сме правили тези мерзки постъпки и сме изричали сквернословия с отвращение!

_Добре скрито!

 

***

_ Ние сме с благороден произход, не искаме да ни управлява някакъв свинар! Долу!

_Съвета го бил одобрил.

_Ще го одобри! Ожени се за властта . раздава подаръци...

_Подай оставка бе изрод!

_Вкопчил се е във властта като кърлеж!

_ Не чухте ли- отказал се е.

_ Ето на! Оставя държавата на произвола на съдбата!

_ Няма страшно , ще го одобрят пак, Айде тръгвайте!

_Къде?

_ В двореца. Свинарят ще раздава постове.

 

***

    _Братята Асен и Киро са вдигнали бунт.

_Кои бяха тези,?

    _Управители. Сега се обявили за владетели!Арестували са Борил, но после го пуснали.

    _??

    _Ако не ги признае папата са Просто Киро и Просто Асен. А Бориловов трима папи са го галили по главичката!

    _Армията какво прави?

    _Армията вдигна юмруче!_Те кого искат?

    _Искат да лежат в палатките. Какво да правим?

    _Оставете ги да си играят на държава век два.

© Слав Коруба Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Милко
    Може очила, ама без стъкла да не пречат!
  • Наскоро един ,предполагам с дисерЕтация, стана академик..Един такъв нисичък, с очилца. Питам се, дали е имало ханове с очилца или са били със силен взор в бъдещето!?
  • Амиии ... тази нощ ме връхлетяха още три страници по въпроса ... но в момента, заедно с Уай сме почти избистрили алгоритъма 'анти_досадност', не сме го тествали, та ще оставя Паисий на спокойствие 😎 ... нека да си пише за следващите 13 века 😶
  • Palenka той винаги е с пръст на спусъка!
  • Пламен направо е написал и сценария за СИТКОМ!🙃
  • !
  • От днес да ми викате Паисий!
  • Якоооо ... направо си го представих как в схлупената кръчма на пръстения под са турили осем маси - на първата седят онези косматите с конските опашки и надигат от пръстените чаши , на втората , третата ... седят онези войнствените с дебели кожени дрехи и надигат инкрустирани метални ... по нататък кръчмарят пълни ритони и рогове , по - нататък стъклени юзчета ... докато на седмата са костюмарите - кой с халба, кой с шот ... събрал ги е ВЪВ ВРЕМЕТО ЯКИЯ БЪЛГАРСКИ ДУХ на ... (тук очаквам някой да ми го каже за да ми се избистри) ... а на осмата има свещ на масата, копанка с вино и човек с качулка и перо в ръката пише История Сл .. българская ... и те ви сега ... - Накрая КОРУБА вдигна тез листи високо и рече ...'Завърших 13-тия том на Историята на България - рошава и неугледна, ама тя си е такава '
  • Ехааа! За пръв път чета такъв добър хумор на историческа тематика. Браво!
  • не смея да кажа, че хилих и аз ) да не засегна по невнимание дисертацията шегата настрана, неочаквано добро...
  • Моля за извинение! Изказах се като пълен лаик. Посипвам си главата с пепел (пясък от Сахара, че това носи горещият вятър тези дни.)
  • Моля не ме обезкуражавайте! Как така смешно? Това е дисертацията ми.
  • Сълзи ми потекоха от смях! А не е смешно...
  • 😂 😅
  • Смях се с глас, много точни попадения.
Предложения
: ??:??