10.01.2020 г., 8:25 ч.

Камината 

  Проза » Хумористична
560 3 27
3 мин за четене

Не ще! Не ще и не ще!

Защо се подлъгах по тоя моя… Камина, вика, като по филмите… И аз – добре, купувай!

Е, нямаше как да зидаме в апартамента, ама купи той печка от тоя тип. Метална камина. На дърва. Чисти, зарежда, пали… Той – нали затова го взех. И аз – с чаша червено, върху дебелите възглавници… Наистина – като на кино.

Само че се наложи да пътува мъжът ми и аз трябваше да се оправям сама. Е, добре – изчистих пепелта. То дървата малко оставят, лесно се маха. После сложих нови дърва,от ония, дебелите цепеници, които така хубаво изглеждат на снимките, и драснах клечката кибрит.

Не ще!!!

Не гори…

Пуснах си климатика, с него проблеми нямам. Дистанционните ги владея като майстор.

Прибра се той и взе да се смее. Камината не се палела с едно дърво, ами трябвало малко хартия, трески, подпалки, чак после дебелия дънер се слагал…

Бре! Той ще ми каже! Аз колко филми съм гледала… Тя и той… Замък… Зала… Той драсва нещо, поднася към дърветата в камината и всичко лумва. Без хартии, без подпалки…

А тоя… Тоя ме ядосва. „Като на кино“, вика и пак се смее…

Все знаел той…

Аз не съм от село - де да съм се занимавала с печки и дърва… Ние сме от града, цивилизовани хора. Все с електричество сме се отоплявали. И добре съм научена – щрак с ключа, токът тръгва, реотаните се зачервяват, става топло.

Защо пък в камината да е другояче?

Оня ден ми стана топло, затворих разните дупки по печката – да не грее толкова. Тя пък – напук на мен! – угаснала? Как така? Мъжът ми обяснява глупости – нещо кислород трябвало за горенето, да не съм прекъсвала достъпа му, така съм угасявала…

Да, бе… А на електрическата печка кислород не й ли трябва? Тя защо гори – даже когато съм затворила вратата на стаята?

Не може така – аз едно си представям, пък то друго става. Напук на мен го правят… И той, и камината…

Но ще ме ядосат те. И той ще го отнесе. Заслужено. Защото много взе да знае. Оня ден отива на пазар. Давам му 20 лева и му напомням – искам ресто после. Носи разни неща, ресто не дава. Проверявам както обикновено касовите бележки – даже повече похарчил, отколкото му дадох. Отде тия пари? Ми… Имал малко… Така – за джоб-парасъ, за мъжки нужди, едно кафе да изпие…

Кафе ли? Ще дава пари в разни кръчми, а може тук да си го направи и пие у дома ми. Даже приятелките ми се възмутиха, когато им го разказах в нашата пицария. Та дори по още едно вино викнахме – за успокоение…

Ей, не разбра тоя – всички ни пари са общи, трябва да зная за какво отиват. А нашите пари са мои. И не е негова работа да си пести. Щото на залъка ми посяга…

Ух…

Пак стана топло… Ще взема да затворя тия дупки на печката. Ще потрае малко тоя огън, като ми потрябва – ще натисна ключа и ще го пусна пак…

Аз един мъж дресирах, та огънят ли ще ме опари…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Горкият!
  • Разбира се!
  • Благодаря, Денице!
    Дресираш го?
  • Ех, колко са хубави камините. Размечтах се и ще хвана да поискам на мъжа ми
  • Вярно е.
  • Благодаря, Силвия!
    Бая дресьори са пострадали от дресирани лъвове.
  • А дресировката при лъвовете, понякога дава лоши резултати, особено пред незапалена камина. Бъди лъв от джунглата, не от цирка и всичко ще е природно и естествено. Поздравления за написаното, Георги.
  • Благодаря, Гавраиле!
    Но не е ли най-добре да живеят заедно, в разбирателство, а не с дресировки?
    П.П. Ама съм мечтател...
  • Георги,разбрах че цялата работа е в дресировката.А бе що не вземе този мъж да си дресира жената.И на камината ще и олекне.
  • Леската става за кошници. Яка е.
  • знам и тая мешка, и цепеницата мешка, щото като дете съм живяла зимата в къща с печка на дърва а леска е цепеница от лешниково дърво, и тя мокра държи по сумати часове
  • Пепи, не помниш ли от казармата...
    А, извинявай, ти не си имала това щастие.
    МешкА в казармата е голямата войнишка торба.
  • докато оправим грешката, и ще запалим мешката!

    (мешка - мокра цепеница от мешка - май от дъб, тн, и мешово дърво, по цяла нощ държи огъня
  • Грешката е техническа. Ботурът си е ботур.-
    Око да пипне - не е врачански девиз. Това е лозунг, под който водехме мацки на кино.
  • За мене си е верна грешката, Пепи, като недовиждам, а иначе...И моят мобилен веднъж благодари с: "Благоевград Ви!" Като е по-умен от притежателката си.
  • "Око да пипне, ръка да види. Натуралното!" - е написал в коментара си, за това го бъзикам! грешката е разбираема за 21-ви век - на дигиталните технологии
  • Лотури? Аз ги знам ботури. И за дърво и за някои индивиди...А "Око да види, ръка да пипне", е врачански девиз, като емблемата на СБХ.
  • Благодаря, Ангелче!
    Руса, а...
  • Благодаря, Красе!
  • Електрическата по-добре за такива случаи. Обаче пък каква камина е това, ако не изпука някое дърво...
  • е да де - "Око да пипне, ръка да види." 😅! грешката е правилна, точно в духа на "ама вие в кой век живеете!"
  • Благодаря, Пепи!
    Но - това прилича повече на пуберите. Пускаш порно на екрана и...
    Аз съм ретроград. Око да пипне, ръка да види. Натуралното!
  • В кой век живеете?
    Слагаш си един скрий на компа каквато камина искаш, хем да гори, хем и да пращи, пускаш си парното и пей сърце!

    и на цялата стена фототапет може да си сложиш - зимата камина, лятото Хаваи - кой каквото си желае!
  • Благодаря, Надя, Мариана, ДПП, Юри!
    Цпенци ли?
    По нашенско викат лотури - твърди, дебели дънери, можещи да счупят и брадва...
    Ама пък горят като фойерверки.
  • "Не си ли е то да го дресираш..." - както казваше и една позната
    От ей такива жени си страдаме и ни слагат всички в кюпа с цепениците
  • Опасни са тея камини (жени)! 😋
  • Познато...След като n пъти се вмирисвах на пушена хамсия и ремонт, посред зима, спец станах...Едно дърво и пред царя не гори...И това научих...Сега ми е смешно, но не ми беше, вярвай ми! А климатикът "бие", през джоба...Та...
Предложения
: ??:??