15.02.2022 г., 10:27 ч.

Рохки помисли 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
639 6 20
1 мин за четене

И се връщам в младите си години. Когато баба ми убедено се аргументираше: „Така е, казаха го по славейчето…“

„Славейче“ в Борован наричаха радиоточката. Която беше абсолютен и най-убедителен капацитет по всичко. Логиката – та няма да пуснат там някой невежа или лъжец, я…

На същия принцип са изградени родните медии  днес – така е, от екрана го видях, по радиото казаха, във вестника пишеше…

Само дето баба ми беше неграмотна, а повечето от нас страдат от комплекс за пълноценност…

хххх

Впрочем, баба ми и съселяните тогава бяха много, много по-ориентирани в света от нас сега.

Във всеки дом имаше радиоточка, някои от тях без копче за спиране, други си работеха цял ден.

Право, криво – научава човек какво става по света…

Днес – право, криво, но информация ни липсва. Има някакви фейкове, има манипулации, има заблуди, има – най-вече! – забавления…

Няма как да надникнеш зад казаното, за да откриеш истината. Няма нужда от придобитото умение да се чете между редовете…

То пък и колко останаха четящите…

хххх

На млади години правиш глупости, на стари се радваш и отглеждаш техните…

хххх

Мнозина наблягат на „съм“, малцина са…

хххх

Очаква се първият конкурс за български сирена и кашкавали. Победителите ще бъдат обозначени с наградата – Златната палмова клонка…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ники!
  • Много ми харесаха тези сентеции!
    Поздрави, Георги!
  • За привличането - благодаря!
    Но не искам да се възползвам от уменията ти и затова е предложението да форматираш мислите си и ги поднесеш на потребителите в собствен стил, за собствена слава.
    С кето привършвам, тъй като на чата не се гледа с добро око, а дори с две.
  • Няма проблем - мястото е за мнения.
    Но защо не подредиш мислите си в текст - с теза, аргументи, синтез и поанта? Ще стане интересно.
  • Благодаря, Роси!
  • Лъжата е залегнала дълбоко в човешката психика и е станала част от поведението и ежедневието на човека, за съжаление.
  • Не знам, не съм разговаряла с бройлери
    А относно цитираното от Библията, ей за тази Истина иде реч в цитираното: "Исус му каза: Аз съм пътят и истината, и животът; никой не идва при Отца освен чрез Мен." - Йоан 14:6
  • Не си обременена - имаш време, ще ти увисне на врата.
    А познанието е начин за промяна. Нима бройлерите са щастриви, защото не си знаят съдбата?
    А човек може да я промени - ако разбере няколко неща. Кой е, какво става, защо...
    Спокойно, радвай се на безгрижието, акълът идва после.
    Ако не ми вярваш, да видим другаде: "Рече Бог: „И ще познаете истината, и истината ще ви направи свободни.” (Иоан 8:32)...
    И още: "Искайте, и ще ви се даде; търсете, и ще намерите; хлопайте, и ще ви се отвори; защото всякой, който иска, получава, и който търси, намира, и на тогоз, който хлопа, ще се отвори.
    Матея 7:7,8
    П.П. Аз съм агностик.
  • И запаси ли се с газ? Или си вложи капиталите в акции? И да разбереш и да не разбереш все тая. Да, малка съм, но това го считам за привилегия - не съм обременена с минало
  • Благодаря, Надя!
    Солено - за трайност. Преди кило сирене отиваше за два дни, сега само с поглед се ближе...
  • Е, дойдохме си на думата - медиите визирам. Когато дойдох тук през 2008 и влязох в месарница ми се зави свят от миризмите. Всичко вкусно и истинско. Сега пак ми се завива свят - от цените и от чудене какво да купя, а да не е ерзац. Има частници продават сирене, колбаси... всичко, та купиш, както казват старите хора "за пощевци", че соленооо.
  • Едно време "Овцете изядоха хората", сега "Прилепите изядоха хората".
  • Благодаря, Гери, Пепи, Щураче, Петре!
    Ние сме в изгодна позиция - можем да намираме различни гледни точки, да сравняваме и откриваме своята истина.
    Малко момиче си, но ние знаем как да четем между редовете. Примерно - тръгва газ от Сибир за Китай - значи у нас цената на газа ще скочи. Защо - въпрос на разбиране.
  • Затова ли постоянно раздухвате "новините"? Масово народът е изпълнен с "новини" и "новинарски истини". Представяте ли си колко трябва да си кух, че да се пълниш с "новини"? Четене между редовете, ха Между редовете на лъжите пак пише лъжи Ще чакам лъжците да ми кажат истината, абсурди
  • Нцък, не палмова клонка ,.. а награда за '' Най-добър съвременен алхимик '', защото от нищо правят млечни продукти
  • Ти пък имаш и помисли! 😅 При тези "славейчета" кой си прави труда да мисли?

    Руми - извинявай, повтарям те без да искам, първо пиша, после гледам коментарите 🌷
  • "То пък и колко останаха четящите" и мислещите?! Поздравления за младите ни години - правещи глупости, но учили ни на мъдрост. Сега се раждат "учени"!
  • Благодаря, Милена, Стойчо!
  • Искам да се смея,че чак ми се плаче!😥
    Поздравления за нашата младост,Георги!
  • Златна палмова клонка може да се даде в много области, където ментетата подменят оригиналите, особено в политиката
Предложения
: ??:??