28.07.2007 г., 4:32 ч.

Шах и Мат!... 

  Проза
2308 0 2
4 мин за четене
 

     Усети ме! Искам да бъда видяна! От теб, точно от теб!Проникни в мислите ми, пронизвай с дъха си писъка ми. Играй с душата ми. Целувай устните ми. Надникни в сърцето ми. Вгледай се дълбоко в очите ми! Какво виждаш? Едно нищо след теб? Но тази вечер всичко е различно. А в погледа ми има надежда!Гъделичкай чувствата ми! Поддай им се! Освободи ме! Освободи ме от задръжките, от болката, от... всичката реалност!

     Днес аз искам да съм никоя. Да бъда просто ничия. Да се вгледам в лъчите на слънцето и да се порадвам, че ме виждаш. И тази вечер ще е дълга! Много, много дълга! Както другите нощи, в които бях с теб, но само на сън, но само на сън... Ще играем опасна игра. Една игра на... шах! Но този път наистина!

      Жестоката дъска е нашия живот! Разумът чертае световете ни! А ние се губим по редовете. Забравяме ходове, пропиляваме тактики! Каква коварна дъска?! С черни и бели полета. А те са нашите радости и нещастия. Ход след ход. Навлизаш в неизвестността, но винаги се движиш по едни и същи правила. Винаги! Убиваш за да оцеляваш. Елиминираш за да заемеш свое място на дъската! Ход след ход.

         Но играта е само една! Дъската е единствена! Обмисляш всяка стъпка, защото тя е съдбоносна. Нерешително местиш пешка след пешка. Някои оцеляват, други не. По твоя път. В твоята игра! В твоя живот и твоята дъска! Онази уж на вид толкова простичка, а с толкова много черни и бели полета... И ходиш напред и само напред. Тръгваш от нулата - пешката. А искаш да си пробиеш път до целта - искаш да бъдеш пръв, защото ти си роден да бъдеш лидер, роден да бъдеш някой! Криволичиш по диагоналите със офицера и местиш коня си по строги правила... Заради тази цел, която те тласка неистово по дъската, която ти дава стимул и смисъл да играеш!

         Засега всичко е перфектно, когато сам играеш своята игра. Но в шаха се намесват и другите фигури! Черните! На вид еднакви, но някак по-внушителни. На вид безсилни, но някак разрушителни! И те застават срещу теб. И те започват с пешката. Но краят все още е неизвестен, макар и все един и същ... Не знаеш докъде ще стигнат. Не можеш да прецениш силата им. Сега е твърде рано. Карат те да правиш стъпка напред, после назад, да губиш или да печелиш... Ход след ход... И те убиват, а може би ти сам убиваш себе си в стремежа си да бъдеш разумен? Разумен до неразумност!Сега поставяш в „шах" противника, бориш се за своята позиция! А след минута само си на крачка от края, но победата е толкова близо, а твоят край?... Може би също... Но ти не се предаваш, защото знаеш, че играта не е свършила. Има още толкова много необходени черни и бели полета. А ти искаш всичко! Не, защото си алчен, а защото имаш цел! Познавам те. Но ти не познаваш идеално тази дъска, не познаваш живота. Движиш се на посоки, прокарваш си пътища. И ето!

         Най-сетне след години лутане по шахматната дъска си близо до царя. Царя, чието място ти ще заемеш! Така трябва!Планираш го отдавна, нали? Може би откакто за пръв път се научи да играеш. А твоята царица. Къде е тя? Може би пак на бойното поле на живота, тя се бие за теб и убива! Защото те обича и би направила всичко за теб. Не всякога сте заедно на черните и белите полета, но винаги вървите ръка за ръка! И се борите! Защото тя е твоята царица, а ти си нейния цар!

         Но времето е малко и как лети! Ето! ШАХ И МАТ!!! И ти си на върха, желания, мечтания връх! Онзи стремеж, който толкова гонеше онзи идеал, който толкова трескаво дебнеше и търсеше. Сега си пръв, защото си роден да бъдеш лидер. А вече си  минал през всичките полета на дъската. Какво ти остава?! Вече за какво да играеш?!... За какво да живееш?!

        За миг цялата игра минава пред очите ти, но вече онзи стимул и тласък да играеш, е изгубен. И нямаш желания, нямаш идеали... А твоят избор? Какъв е твоят избор сега... Освен да преобърнеш дъската, да разпилееш всичките фигури, да ги загубиш някъде там, в нищото!

        Някой след теб може би ще ги намери, ще пренареди отново дъската на живота си и ще започне да играе. Отново обнадежден, отново толкова надъхан! С вярата, че е роден да бъде лидер!!! В стремежа си да бъде разумен до неразумност. Може би ще спечели, а може би ще изгуби в тази жестока битка по дъската с черните и бели фигури... Но заедно, ръка за ръка със своята царица! Дори и в нищото, там, където повечето играчи по шахматната дъска отиват след своята победа!!! След края на тази жестока игра!!!

         И тази нощ ще поиграем - аз и ти, на шахматната дъска. Защото ти си роден да бъдеш цар, а аз твоята царица! Докато един ден след нашата победа ти не разпилееш фигурите на живота и не ги  изгубиш в нищото...

                                  ШАХ и МАТ!!!

              

                                                                                        

                            29.07.2007г.                  


                                                                   ***Vampire_Blood_Kiss***

© Йоанна Маринова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Mного благодаря за съветите,защото точно сега са ми нужни Ще се вслушам.Благодаря още веднуж.Поздрави и усмивки от мен
  • Много ми хареса. Определено задобряваш. Но сега те съветвам да пробваш с някой друг жанр. Да кажем научна фантастика. Може и фентъзи или въобще каквото си избереш, но опитай да поработиш върху този модел:пролог-завръзка-действие-кулминация-развръзка-епилог. Той може да важи както за големи романи така и за крадки разкази.Също така можеш да го подреждаш по различни начини. Експериментирай, това мисля че ще те развие много като писател.
    Успех.
Предложения
: ??:??