19.04.2012 г., 23:41 ч.

Шестолиние - 2 

  Проза » Други
818 0 7
1 мин за четене

Човекът е мелодия, която непрекъснато се променя. Всяко настроение разбърква до неузнаваемост местата на нотите и душата зазвучава по начин, твърде различен от предишния. Понякога ритъмът се запазва, друг път става динамично по-бърз, а нерядко прилича на реквием. Но във всеки един от случаите музиката, която идва от дълбините на душата, е истинска, неподправена и сътворена по законите на хармонията.

Ние сме измислили вълшебни пет линии, за да поставяме на място всяка една от нотите, определящи същността на емоциите, които се композират вътре в нас. Разменяме местата на музикалните знаци, но линиите остават. Така е писано в книгите, касаещи проблемите за точния порядък на нещата във времето и пространството. На моменти ни се иска да „отскочим от пистата” и да долепим ухо до други паралелни светове и да усетим музиката, идваща отвъд прозрачните прегради.

Често пъти успяваме, после връщайки се обратно, бързаме да запишем дочутото, но...

Все още добро и зло се борят за надмощие, затова и музиката, която създаваме, е плод на моментната победа на едното или другото.

Мелодията на всеки живот е: грозен траш, красива ода на радостта, лека кавалерия, или болеро, но никога не е случаен набор от ноти. Шестата линия – тази на вътрешния баланс, ще превърне душата в божествен камертон и ще я извиси към Познанието и Мъдростта. И тогава нотите, подредени по неведом, хармоничен закон, ще се слеят в най-щастливия химн на Обновлението.

Дори да сме лоши композитори, ако случващото се около нас претворим в музика, сътворена от знаците на всеки щастливо изживян миг, рано или късно ще станем част от най-голямото произведение на Живота – Ренесансът на душите...

 

Кирето, 19.04.2012 г.

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Еее, ми значи въпрос на празно пространство...))))
  • ))))

  • Разбира се,че го изгледах, Лина! Благодаря. Казах го съвсем добронамерено и с чувство за хумор))))
    Поздрави и на Теб,Еко!
    Понякога, имам усещането, че мисълта, която се появява в скромната ми глава, издрънчава като 5 стотинки в гъдулка. Но това е, поради добрата акустика в празното пространство))))
  • не Ви питах какво обичате, исках да "изгледате" клипчето, което Ви пейстнах с учебна (лечебна)цел както и да е- повече радостни поводи

  • Само да уточня - не обичам да слушам класическа музика, чалга и рап по никакви поводи било то радостни и тъжни
  • http://www.youtube.com/watch?v=9mdmco61Htk&feature=share

    Поздрав!
  • JOHANNES PASSION - J.S.BACH - ако до сега не си, чуй самото начало(първата част...), в добро изпълнение разбира се(имам пред вид на съответни барокови инструменти и добър оркестър) - ще изтръпнеш... Твоят текст ме подсети за тази музика... Поздравление!!!
Предложения
: ??:??