22.10.2005 г., 21:07 ч.

Тъщата-разказ първи 

  Проза
12785 0 3
4 мин за четене
Разкази за тъщата - разказ първи

   Аз по принцип не съм женомразец и не вярвам на бабини деветини,както и на приказки,че тъщите били лоши,но…През последните петнадесет години от както съм приведен,заврян,наврян или само-наврян зет, нещо започна да ми намирисва …Дали от вечно затворения хол и навитите на рула килими за да не се стъпва по тях,или от сложеното на сянка сирене под дивана,или от нещо друго незнам,но започнаха да ми правят впечатление някои Очевадни факти,като например: А)Щом влезна в тоалетната и отнякъде се появява тъщата и отваря вратата на коридора на апартамента и я държи докато стоя вътре,а аз имам навика да си чета книга или вестник там и се задържам поне петнадесет двадесет минути.Дори навън да е минус 20 градуса вратата е отворена.Аз естествено продължавах да не обръщам внимание на този факто,докато един ден синчето не ме попита: -Татко.Защо винаги когато влезеш в тоалетната баба ми отваря вратата на коридора?За да се отмирисва ли? Погледнах го очуден и изведнъж прозрях:Да бе!Как не съм се сетил до сега?!Виж ти колко съм бил недосетлив!Също като заврян зет!И от този момент започнах да си водя статистика и да се убеждавам все повече ,че вратата се отваря само когато аз съм в тоалетната.Това започна да ме дразни.Остави се ами като влезна и изведнъж ми минава всякакво желания за Нужда и трябва да се успокоявам цели десет минути,през което време по коридора шават тихите стъпки на тъщата и стесняват и без това тясната дупка на облекчението.?След това следва внезапен тътен и отиват още десет минути.Да не говорим, че тъста не държи тоалетна хартия ,а си трия задника със вестници.Така че редовно чета вестници два пъти.Един път отпред и един път отзад.Ето защо се научих да се запасявам с по-голямо количество тоалетна хартия.Иначе задника ми заприличваше на печатарска хартия.; Б)Като седна да ям зорко се бди от тъщата какво има в чинията ми и колко хляб си режа,ето защо през последните десет години си купуваме отдилно хляб и без кисело мляко ,и някакви кренвирши(обикновено “леки”)не сядаме с жената на масата, и в общи линии в това се състои ежедневното ми меню.Остави се ами покрай мене и жената ,и синчето се научиха да ядат кисело мляко и кренвирши,защото не им харесваха помиите на тъщата..А тъщата готви като за световно едни и същи манджи:Зеле с малко водица и малко червен пиперец,картофи пък със същата помия,или пържени картофи с малко гранясало олио и пак отначало.Мръвка?Къде ти.Имаме два хладилника ,от които единия е голям фризер и е пълен с месо,но то се пази само за рожденни дни,нова години или ако ни дойде внезапно някой нежелан роднина на панаир…А тъста е Управител на градския месокомбинат!?… Аз естествено като примерен запрян-заврян зет си трая и не се карам,защото времето в което живеем е шибано и безработица навсякъде…Но…Започва да ми намирисва на гнило…Ха-ха!Преди няколко дни ходихме да вадим прословутите картофи и тъщата се беше постарала и беше сложила по едно кюфте в чиниите ни и аз реших да похваля манджата пред майка и,суха и прегърбена добра старица в чиито двор се сееха картофите: -Мммммм.От кога не съм ял такава расторантска манджа!Пръстите си да оближеш! А тъщата веднага се жегна: -Ка да не си ял?!Нали всеки ден ядеш картофи?!…Явно не разбрала намека ми,че искам да я похваля за кюфтето?…А картофи ,че се ядяха всеки ден ,беше вярно!Но само картофи!Ама тя от къде да се сети аз за какво я хваля!…. Та се сетих за това и реших да ви разкажа.Следващия път ще ви разкажа още. P.S Извинявайте,че днес съм се разписал яко ,ама как да не се разпиша като и тия от парламента ме дразнят и ме карат да си спомня как България е паднала навремето под турска окупация,ха-ха...както е модерно да се нарича днес така прословутото турско робство....Ами как!Както винага по един и същи начин!Заради Него!Алчното око!Именно Алчното око е разделяло и ще разделя винаги България на части и ние никога няма да бъдем единни и ще бъдем за смях на всички нации,които са осъзнали принципа,който е изписан на сградата на Парламента ,а именно:"Съединението прави силата!Та дали сми им ние идеята,а те "глупаците"са я заимствали от нас и взели че я реализирали!Съединили се!Обединили се!И сега ни гледат сеира!Защото има една приказка,която особено важи и днес!:"Докато умните се наумуват и докато лудите се налудуват..."А че има Луди в парламента се видя!Ама ще се намери ли кой да им отнеме имунитета и да ги вкара в лудница!?Опс!!!А от къде тогава Слави Трифонов ще си взема сценарии за своето шоу?!Не ме слушайте какво говоря!Крадете господа!Сега ви се е паднало!А той народа е свикнал да търпи!Ама едно трябва да разберете!Като му писне на Българина...че!....Ама ха да не приказвам,че съм заврян зет и още търпя...Така че:сам сами сме си виновни...Време е да викаме Неволята!!!Н Е В О Л Ь О!!!Н Е В О Л Ь ОО!!!Н Е В О Л Ь ООООООООООО !!!

© Живко Желев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??