19 nov 2008, 12:00

Drama queen? 

  Ensayos » Personales
2215 0 4
4 мин за четене

                                                     Drama queen?

 

            

                    Когато целият ни живот е изпълнен със спадове и възходи, където главна роля играе драмата, вярно ли беше, че жените сме цариците на болката, мъката и сърцераздирателните драми? Не ни ли стига нормалната и човешка мъка или просто ни се иска да живеем в някой венецуелски сериал, където главните герои винаги страдат повече отколкото един човек може да пoнесе за цял живот? Не е ли време просто да спрем да се самосъжаляваме и да оставим нещата така както са, без повече драма? Да вярваш, че ще оцелееш след поредния удар, това е оптимизъм, да вярваш, че никога повече няма да обичаш и да бъдеш щастлив, това е  драматизъм. За да разбера по-добре кралиците на мъката слушах различни момичета, всяко от които е преживяло сложни и неприятни случки, свързани с противоположните ни половинки. Странно беше колко много си приличаха тези истории, да ги слушам беше като превключване на различни канали, където даваха едно и също. Но просто така, изведнъж в цялото еднообразие се появи една различна и привлекателна дилема. Нейна господарка е едно своенравно, но също толкова красиво момиче. А половинката от противоположния пол е както тя го описа: „ (...) очарователно глуповат, с най-доброто сърце на света!”. Интересното се свежда до това, че така наречената й половинка от противоположния пол всъщност не й беше половинка, а най-добър приятел. Тяхната сапунка започнала преди няколко месеца и те били просто познати, с привкус на зараждащо се приятелство. Момичето сякаш не разбрало как така изведнъж заобичало това момче, той бил толкова не нейн тип (дори за приятел), а тя била много сложна, характерът й и всичко, което върви с пакета. Нещата се стичали добре и може би по-добре от очакваното, но както във всяка връзка, независимо от какъв характер е, и тук  се появили първите проблеми. Започнали да се карат за глупости и ден след ден нещата се усложнили. И като всяко честно момиче, което напуска кораба, когато стане много напечено, тя предпочела да се разделят. И сега продължава да го обича, с цялото си сърце, но не е ли време да оставиш този, когото обичаш, за да бъде щастлив, без егоизъм и безсмислени кавги. Тогава тя ми разказа със сълзи в очите, колко много е искала да му се обади, да му каже, че го обича и отново да са приятели. Но в крайна сметка едно красиво приятелство не заслужава ли подобаващ край, а не безкраен парад от изтъркани реплики, извинения и мъките да спасят нещо, което вече си е отишло.

                    Навсякъде, където се обърна, там има просто тъга и незаслужените капки болка, които се стичат от поредната измъчена душа. И беше някак неприятно да разбера как повечето от нас подържат фарса на някоя изгубена връзка, само защото имаме нужда от всичкия драматизъм  и ние да сме жертвите в него. Искаме ли да страдаме? Къде отиде достойнството, с което трябва да посрещнем края на  разкъсваща ни отвътре връзка? Понякога човек трябва само да приеме раздялата с високо вдигната глава, без да усложнява нещата, мъчейки се да спаси изгубеното. Когато всичко е свършило значи, че е и „.”  по въпроса, защо всъщност искаме да удължаваме агонията си - за да сме център на внимание или сме пристрастени към болката?

                    Момичето продължаваше да стои до мен, стискайки ръката ми, с лека сълза, спускаща се по румената й буза. След края на разказа й ние просто мълчахме, защото нямаше нужда от думи, имаше история в очите й, която изразяваше толкова много мъка. Тя беше на път да се предаде,  да загърби правилното и да отиде при глуповатия чаровник, и отново да преживее познатите до болка постъпки, да чуе изтърканите извинения, които звучат като развалена плоча. Затова аз я държах силно, не позволявайки на слабата й воля да я напусне. Стояхме там под красивото небе, чакайки болката да си отиде.

             В свят, пълен със страдащи, имаме ли нужда от още драма? Когато хората се нараняват, бъдейки заедно, не е ли по-добре да се разделят, независимо от това колко се обичат, просто да сложат край без да очакват някакъв: „happy end”*  в дъжда, обляни от капките красота, притискайки телата си едно в друго, защото в повечето случаи това никога не става. Нека поне веднъж бъдем честни със себе си и да не се заблуждаваме от любовните песни и баналните сериали. Идва и времето завесата да падне, да слезем от трона на заблудата и краят да дойде, без повече мъка, без повече болка, без повече драма.

      

 

 

 

 

*happy end - щастлив край (англ. език)

                

 

 

 

© Лора Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Много благодаря!!!
  • Да,права си-никога не става така,както го описват по филмите.Никога онова свито,умно и красиво момиче не среща красивия принц,който да тегли една дълга и тънка на гаджето си фаворитка и да скрепи любовта си със "стеснителната" в нежна 2-часова целувка под дъжда.Мисля,че е време всички да заживеем в реалността и да загърбим всичките тези "Ама искам и аз любов като по филмите!" Поздрави и 6 от мен,много ми хареса!
  • Ееееее, най-после! Мислех си, че никога няма да прочета нещо свястно на тази тема. Ивс, не можеш да си представиш само колко много зарадва моя взор небесен... Не можеш да си представиш колко много си права. Омръзна ми да чета любовните драми на твоите връстнички. Даже бях пуснал фитила да си има отделен раздел в този сайт - РАЗБИТИ СЪРЦА. От друга страна не можеш да си представиш само колко много ви завиждам за това, че тепърва откривате тези чувства.
  • Да,това есе ми харесвамного си права,аз самата съм drama queen,като всяко момиче,ние сме истерични,но и красиви.Там ни е предимството Поздрави
Propuestas
: ??:??