29 may 2018, 10:51  

За живота въобще 

  Ensayos » Personales
1560 6 37

Левкемия...
Усещаш!
220 – зареждам, пази се...
Непрекъсната, права скáла...
Разпѝлен звук, разкъсващ времето.
Накладки за смяна!
Мечтите някъде умират – удавени в содомията на любовта и страховете ни.
Гласовете – завинаги  оставащи в тъмнината.
И няма героизъм, само някакво тъпо, кравешко безумие.
И няма хора.
И няма очи...
И няма душа!
А има толкова много... някъде...
Толкова влюбени прашинки, за миг уловени от шепите на слънцето в тъмната стая.
Толкова романтика, полепнала по калните пътеки около панелките.
И толкова рокли, развети на вятъра, без които залезите просто не си заслужават...
Да живееш не винаги си струва, а да умреш не винаги има смисъл.


PS: Ако падна и не можеш да ми помогнеш – застреляй ме!

© Филип Филипов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Относно: ,,Ако падна и не можеш да ми помогнеш - застреляй ме!" Ако няма надежда, поне ми помогни да си отида с достойнство! Мисля, че всеки има правото на свой прочит. Вярвам,че авторът би се съгласил... надявам се!
  • "А моят прочит е такъв: Дори и да ти се струва, че не си струва да живееш...струва си! Заради всичко което ни заобикаля, дори и грозното, защото го има и красивото!" – "MerlinLanselotov (Васил Иванов)

    А Вие как успяхте да разчетете в "PS: Ако падна и не можеш да ми помогнеш – застреляй ме!", че авторът е възпял живота?!?
  • Четох, четох, четох...коментари и се хванах за главата! А моят прочит е такъв: Дори и да ти се струва, че не си струва да живееш...струва си! Заради всичко което ни заобикаля, дори и грозното, защото го има и красивото! Те това е! Браво на автора!
  • На основание гл. 6, чл. 2, ал.1 от Правилника на сайта отправям официално публично предупреждение към Burns (Гаврил) да не използва нецензурни изрази, на език различен от български и на различна азбука от кирилицата, в нарушение на гл. 3, чл. 4, ал. 1 и ал. 4. от Правилника. Коментарът беше изтрит.
  • БезкраенДен (BlackFuria), заклеймяване на повече от половината творби в сайта и псевдоанализи на Ботеви творби няма да бъдат допуснати в коментарното поле. Занапред гледайте обект на коментарите Ви да бъде творбата, стояща над тях. Следващи коментари тук от Burns (Гаврил), които не казват по същество нищо ново и не добавят нищо съществено към вече казаното от него, ще бъдат трити.
  • В случая дори като метафора е неприемливо, защото “извращението на любовта и страховете” е смислово несъвместим израз - както не можеш да придадеш характеристика на любовта - содомията, така не можеш да придадеш и характвристика на содомията - любовта, в Никой контекст; любовта не притежава извратеност... изкушението, нуждите и пристрастеността -да, но не и любовта, както и да го погледнеш. Все едно да използваш “содомията на поетичността” или на изкуството... както и да е, пренесохте я тая содомия и тук и я защитавате... радвайте й се
    Содомията е яловост и плод не дава; затова не може да се свърже с любов, която дава плодове - човешки деца, или пък творби - творчество... и други плодове. Живи и здрави
  • Хвърлих поглед по диагонал на коментарите...с усмивка
    Есето ти обаче никак не е неразбираемо. Поне за мен. Него го чета отпред назад. И - наобратно. За мен е добро . Поздрави.
  • Прав е авторът – не заслужава толкова внимание, какво се разпенихте всички! Содомията на любовта си е абсолютен нон сенс, както и да го погледнеш (Метафората ще бъде сполучлива, ако се съпоставят две реалности, които имат нещо обединяващо ги.), ама така му е дошло – написал го е! Здраве да е! Не съм чел други негови неща, така че дотук, млъквам!
  • Момчета и момичета, изчетох всичките ви коментари и искрено съм възхитен. Авторът хич даже и не заслужава чак толкова от вниманието ви. И за да не влизам в безсмислена полемика, макар за някои конкретен израз или идея да е неприемлива, за мен е било емоция и стоя зад нея. Аз стоя!
    И само накрая изборът да вярваш в нещо - Бог, Дявол, вечната любов или Аладин е... точно това избор. Както аз не поставям вашата вяра под въпрос, само моля не ми натрапвайте вашия бог и разбиранията Ви покрай него.

    Усмивки!
  • Краси, никаква пропаганда не съм имал пред вид; тук мога за унищожителната енергия, да се съглася с Латинка; ще помоля да не ми бъдат изкривявани думите; мнението ми по-убедително, може да няма как да стане, но и по-малко, също! Трий неудобните коментари, а моите са такива, защото изразявам публична позиция, която негодува стещу една метафора (Анабел); която е несъвместима, не с морал и религия, а с всичко, каквото се сетиш, човешко, и дори животинско... страховете като контрапункт ти бяха последния бастион, но дори те, не намаляват контраста на една такава употреба... видях кой как вижда любовта... и забележете само контра аргументите колко изсмукани от пръстите са... Продължавайте да защитавате израза щом го харесвате...
  • Латинка, не говоря за последния ред "Р.S...", а за този над него. За тази кореспонденция става дума:

    „В этой жизни умирать не ново, Но и жить, конечно, не новей.“
    Есенин , "До свиданья, друг мой, до свиданья..."

    „В этой жизни помереть не трудно. Сделать жизнь значительно трудней.“
    Маяковский, "Сергею Есенину"

    „Да живееш не винаги си струва, а да умреш не винаги има смисъл.“
    Ф. Филипов
  • "И няма героизъм, само някакво тъпо, кравешко безумие.
    И няма хора.
    И няма очи...
    И няма душа!
    А има толкова много... някъде..."
    Да! При това повсеместно...
  • maistora (Красимир Тенев), уважавам те, но само недей на това стихотворение да ми правиш сравнение "със заигравката на Есенин и Маяковски"
    Във финала му има разрушителна енергия.
    Ще ти бъде ли приятно това стихотворение да бъде прочетено от твоето дете?
    Анабел, аз не отричам Филип, като автор. Тук се обсъжда едно от произведенията му. Ако не беше сложено в раздел "Избрано", от моята заетост, навярно нямаше да го прочета....
  • Някои изглежда приемат содомията едва ли не за пропагандирана от автора тук.
    Burns (Гаврил), разбрахме мнението ти. Не го повтаряй десетки пъти. Не става по-убедително.

    Финалът кореспондира със заигравката на Есенин и Маяковски за живота и смъртта.
  • Анабел, Любов и содомия са две различни неща. А "и страховете ни" е пояснение, към "Мечтите някъде умират".
    Финалът на стихотворението не носи нищо добро...
    Ще ти бъде ли приятно, ако някога паднеш, да бъдеш застреляна от най-скъпите за теб хора?
  • Понякога и електрошокът не може да поправи любовта, която умира, зщото представите ни за нея са извратени, когато са породени от страховете ни, че я губим. Но на друго място тя съществува - красива, съвършена, без излишни усложнения. Такава аналогия може да се направи и с живота.

    Пиши, Филип, верен на изказа си!
  • Филипе, искам да знаеш, че уважавам творчеството Ти, единствено с изключение на съответния израз... всичко друго е ток и жица...
  • няма да бърборя; само ще благодаря за разбирането
  • "но ми покажете плоскост, допустима за “содомията на любовта” – Burns (Гаврил)

    Няма такава! Не четеш коментарите ми!
  • Повтарям, словосъчетанието, както и да го извадиш, Няма!! да намериш допустим и приложим контекст, нравствено или другояче... мислете... дишайте... любов а не содомия!!! Не бих пожелал да се противопоставям на обективността, Краси и Лати... но ми покажете плоскост, допустима за “содомията на любовта”
  • Любов и похот са две различни думи. В поезията всяка дума е важна!
    Посланието – също!

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%8F
    https://www.lds.org/liahona/2016/10/love-versus-lust?lang=bul
  • Burns (Гаврил), изваждаш една дума от сложна стилистична фигура и я разглеждаш в плоскостта на нравствените понятия.
  • Стихотворението има нужда от редакция!
  • Никой, именно човешката трябва точно затова да изключва содомията!!
  • Примерът е пред очите ти. Кой казва че тук става дума за божествената любов?!
    Любовта в една лит. творба може да бъде всякаква, по-точно – каквато реши авторът на творбата.
    И не е задължително това да харесва на всеки.
  • Краси, бих се съгласил с теб абсолютно и докрай... ако ми дадеш пример, в който “содомията на любовта” е приемливо, В КОЙТО И ДА Е контекст!! Моля!! Защото може да е най-великата творба-шедьовър на света, но когато съдържа такива неща, убий ме, човеко, не мога да сведа глава!!
  • Гавриле, сега ти се хващаш за едно словосъчетание, като "биенето на пети", изваждаш го от контекста и започваш да го размахваш според някакви твои интерпретации, усещания и предпочитания. Вторачването в една дума ти пречи да вникнеш в цялостната картина.
  • В Божествената Любов няма содомия! Содом и Гомор са били унищожени, точно заради похотта. Содомията е една от движещите се злини в света. Любов и похот са две различни неща.
    Финалът на стихотворението "PS: Ако падна и не можеш да ми помогнеш - застреляй ме!" не е поучителен, както за възрастните, така и за децата ни. Бог освен, че е Любов, Той е и Живот! В една от заповедите Му пише: "Не убивай!" На никого няма да му е приятно, когато падне, вместо да му се подаде ръка, да бъде застрелян от детето си, от близките си, от когото и да било...

    Хубава вечер на всички!
  • Плевел, казах го вече, твоето възторжено ако величае содомията, не ми го хвали! Нека аз съм извратеният тук сред вас, който смята че содомията като секс със животни, няма място в любовта! Ако съм в грешка на това, или на значението на думата, поправи ме
    Намесвам майки, защото никоя уважаваща себе си жена, която е и майка, не би аплодирала израз като содомията на любовта; пак казвам, любовта е висша ценноср, а содомията никога не бива да е в едно изречение с нея под какъвтобибда е предлог
  • Както и да го сложиш, в какъвто и контекст, както и да го извъртиш, любовта дава плод, и той е детето ти, а содомията не дава плод и няма място в любовта; поздрави
  • Дълго и заобиколно, но в крайна сметка, содомията, като секс със животни, няма място в любовта!! Любовта е висша ценност, а содомията е наказана от Бог; та това което исках да питам коментиралите с възхищение майки е, къде беше в сътворението на детето ти, содомията на любовта; как се връзва и как ще оправдаеш израза; също така, как ще го обясниш на детето ти когато те погледне в очите, възхищението от този израз...
  • Искам само да попитам жените коментирали тук, които са майки, как свързват содомията с любовта, особено когато гледат рожбите си... и съответно, как оправдават израз като “содомията на любовта”... да казвам ли какво значи “содомия” или да си премълча; понеже Бог вече това нещо го е осъдил... а тук имаме възхищение изразено в публкация където фигурира, и няма контекст, в който изразът да може да намери оправдание и алиби...
  • Коментарите са прочетени и претеглени. Благодаря. Конструктивно беше.
  • Извинете за забележката, но...ЛевкЕмия, редактирайте, ако прецените...На мен това ми е ежедневната работа, затова си позволявам тази груба намеса и моля да ме извините, ако е търсен ефект правописната грешка!
  • само мнение, но... “смел” изказ... това със содомията...
  • Жестоко!Хубаво!!Браво!!!!!
  • Филип, винаги към се възхищавала на уникалността на изказа ти. Точен, лаконичен, прозорлив, носещ заряда на мъдростта. Едновременно с това изключително красив, въпреки твърдостта му. Не знам как го постигаш, но го постигаш!
    Приеми искрените ми поздравления и пиши!
Propuestas
: ??:??