10 abr 2017, 9:29

Истината - разнолика и разнообразна 

  Ensayos » Filosoficas
1151 1 2
1 мин за четене

Истината като философско понятие се тълкува по различен начин от всеки от нас. Тя е многолика. Съществува паралелно с нашите емоции, потребности, идеи, мисли, каузи. За всеки от нас е явна само част от истината и само малък дял от мъдростта на дедите и боговете е достъпен дори за малцина. Останалата част е там, отвъд нас. Съществува като дар за заслужилите постепенно статуса "благонадеждни" за нея.

Разглеждайки някои икономически взаимоотношения, можем да кажем, че истината е като осторожния пласмент на дадена стока. Добрият разпространител трябва внимателно да съобрази къде, как, кога и на кого да предложи своя продукт. Той трябва да детайлизира всички факти и обстоятелства, да прецени до най-малката подробност начина, по който трябва да действа, за да реализира желаната сделка. Той знае от какво има нужда отсрещната страна и е убеден, че стоката, която предлага, съвпада като качество и иновативност със субективните желания на бъдещия ѝ притежател.

Покупко-продажбата е своеобразна размяна на истини от две и повече страни, чиито икономически интереси съвпадат.

Юридически пък, в търговското право например, се уреждат законово евентуални допустими разминавания в предвидени срокове и в определен посочен изрично в закона ред /логическа последователност/. В правото има термин, съотносим с темата – обективна истина.

От друга страна, за да достигнем максимално до истината е необходим внимателен подбор на изразни средства при общуването с другите. Определени комуникативни ситуации изискват предимно употреба на експресивна лексика, а в други – тя се избягва, а предпочитание се дава на номинативната страна на езиковата единица. Разбира се езиковата култура на участниците в комуникативния акт е от значение, за да бъде предадено адекватно съобщението, съдържащо се в езиковия "шифър". SVO - словоредът в българския език /субект, глагол, обект/ и отдаването на предпочитание на филологични дисциплини, изучаващи думата като основна езикова единица, са някои от похватите за повишаване на степента на разбиране и осмисляне на езика в употреба.

 

© Мария Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Да, съмненията се изясняват постепенно.
  • Трудно се намира истината в словесната джунгла.Но тя в края на комуникацията,ако не получи разбиране...Все някога ,ще се яви!🔕
Propuestas
: ??:??