24 ene 2024, 8:17

Какъв е българинът 

  Ensayos
392 5 18
2 мин за четене

Опит за есе с привкус на политически сарказъм

 

         Особено в последно време все сочим някого или всички с пръст: обвиняваме, заплашваме, наричаме, предричаме, акъл и напътствия даваме или в другата крайност възхваляваме, оди и поеми създаваме и възпяваме.

          Но! Гражданска личността позиция да създаваме, е редно и добрите си качества като нация и народ да споменаваме и си признаваме!

           Защото системата ни дава всеки ден примери добри и ни припомня, че имаме и много хубави страни и е разумно и логично, а не нескромно и неприлично, и ний да си се хвалим пред света и гордо да се бием в гръдта, та била и силиконка тя!

           От единия пункт влязъл, от другия излязъл камион с "Чесна". Естествено, нека мине и замине, да видят и чужденците, че и ний имаме магистрали прави!

А миналата година няколко камиони с британски БТР минаха през цяла България от Гърция, та чак на Дунав мост при Русе ги "видяха" - и си замълчаха, но комшиите румънески не се въздържаха...

            Мисля, че е ненужно  и непотребно още примери да давам, за да тезата си защитя,

и извод дълбокоСмислен да направя какъв е българинът и има ли той почва у света.

         💙 Нашите родни митничари да не са някакви гадняри да ровят по джобовете на хората! Българинът е гостоприемен, толерантен, мил и сърдечен по презумпция!

             И тъй като служителите на нашата мила държава са не само служители на Закона, но и лицето ни пред света и денонощно работят за народа свой, да им признаем приноса щастливо 'дето си живеем върху земята, осеяна с минали, настоящи и бъдещи българи-герои!

               Ах, летете, магистрали!

               (а кой не лети, кучета го яли!)

© П Антонова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Стойчо, Ники - благодаря! 🙏​ 💙
  • Чудесна сатира, Пепи!💗💗💗
  • Да прочета това есе е удоволствие!Все още има какво да ни радва, макар и тъгата на живота да е сред нас.По-добре умерен оптимизъм и желание за успех,отколкото нихилизъм, който води за никъде.
    Поздравления, Пепи!
  • Сенилга (Сенилга) - абсолютно права си! И ти се възхищавам колко добре знаеш български, след като и ирония, и шега, и сарказъм разбираш! Помня как репликираше "пишете ми на български, уча езика".
    Благодаря!
  • Това, което прави впечатление в нашите неписани приоритети (и българи, и украинци) е зависимостта ни от това как ни виждат чужденците. По някаква причина сме толкова убедени в необходимостта да угодим на другите народи, че сме готови да изядем своето за нещо, което не е идеално, както ни се струва, и става петно ​​върху цялата нация.
    Това, което винаги ме е привличало в моите приятели от България, е тяхната спонтанност и простота, тяхната любов към децата и тяхната издръжливост, готовността им да оцелеят под вода, ако се наложи.
  • Ивита - заключението то е закономерност на всичкия наш живот досега, както и робуването ни на ""Българинът е гостоприемен, толерантен, мил и сърдечен по презумпция!"
    Дори и "живи и здрави" вече е с друг смисъл.
    Благодаря! ❣️
  • Добра сатира, за който разбрал.
    Паленка! 👍
  • Видейки някого, че е по- способен, предшествениците ни са го правели близък до Бога( както и да са го наричали.)
    Оцелели сме тогава. Защото тия, дето са пращали на примката на някое дърво талантливия, също са имали качества.
    Няма да пиша за границите на три морета по ония времена. Те са факт!
    После дошли ония пет мракобесни века, в които за много е била по-важна кожицата белязана с бич, но жива върху нещастния гръб, отколкото идеята за бъдещето на нацията. Прозрелите противното днес са националните ни герои.
    Днес ни се налага да почакаме. Още!
    Незнайно до кога. Но известно, че никой не знае колко трае едно робство, освен робът.
    Живеем си в робство, спете спокойно!
  • khanas (Анани Ананиев) - логиката е наука, а науката се базира на реални факти и (без)действия като тези на митничарите, а не на догадки и предположения от някого какъв си и що си. Така че ти не можеш да послужиш за обекта на логически извод.
  • Е, аз поне не съм "мил и сърдечен", а съм побъркана лесбийка-алкохоличка. Значи или не съм българин, или индукцията закъсва...
  • Анани - ти оспорваш логически извод по метода на индукцията? Кои са митничарите? - вратата и първото лице, с които се срещат влизащите в държавата ни. 2. Какви са те? - представители на държавната институция. 3. И още какви са те? - "гостоприемни, толерантни, мили и сърдечни по презумпция" (изводът е от горепосочените им действия)
    4. А след като те са такива, значи всички държавни служители са такива.
    5. А от къде идват държавните служители? - от народа!
    СЛЕДОВАТЕЛНО: Такъв е целият български народ.
    6. Точка.
  • Това са вашите думи, Гобленка. Колкото и пъти да ги чета, разбирам ги по същия начин: "И трето, да наблегнеш на тезата, че нихилизмът ни, грижливо отглежан вече няколко десетилетия, е много вреден."
  • Анани! Май не си доразбрал. Що не прочетеш пак? Никъде не съм писала от кога е започнал упадъкът на духа ни. В наше оправдание ще кажа, че това не е БГ феномен, но типично по нашенски, ние наблягаме. По-папи от папите!
  • От коментара на Гобленка разбрах, че в последните няколко десетилетия сме много зле. Което означава, че преди това сме били цъфнали и вързали. Това по моето скромно мнение е пълна глупост, най-малкото "в последните десетиления" капачките за буркани не са дефицитни, но както казвате, Паленка, да не се разпростираме в историята. Иначе за митничарите сте права - сега са корумпирани, пропускат наркотици. Навремето прекарването на наркотици и терористи си беше държавна политика и митничарите нямаше как да се корумпират...
  • Анани - не съм се разпростирала в историята

    Марги - благодаря! Чета ти ги, може и от теб да прихванах нещичко 🌹

    Пп
    Прочети комента на гобленка и ще разбереш! Ежедневки
  • Хареса ми Пепи, не сме лоши овце, пардон хора, гега има, ама овчарите...Все си мисля, че корабът силно се люлее, та не знаем на кое място точно да застанем по палубата му, ... а сега
    и някакъв безсмислен спор за илюстрация
  • Привет, Пали! Първо за формата. Не рядко я ползвам и харесвам. Второ, леката ирония и умението, да видиш лошите новини в друга светлина. И трето, да наблегнеш на тезата, че нихилизмът ни, грижливо отглежан вече няколко десетилетия, е много вреден. Да не кажа - пагубен. Поздрав! Много ми хареса!
  • Аз така и не разбрах каква точно е тезата ви, въпреки няколко пъти прочетох текста. Но за едно решително не съм съгласен - че "гордо се бием в гръдта". Напротив ние тежко страдаме от комплекс на малоценност. Няма друг народ на света, който с такава убийсттвена наслада да повтаря "България е малка страна". Няма друг народ на света, който въпреки, че е единствен е спасил евреите си /!/, да се чувства виновен, че не е спасил и другите евреи. Няма друг народ, който да се чувства виновен за това, че вдига знамето си и играе хоро. Няма друг народ, в чиято земя да е открито най-старото обработено злато в света и мястото на откриването всъщност никой не го знае и не е прочуто, и от него не се печелят пари и слава. Погледнете само съседите сърби - те са причината за избухването на ПСВ и заради тях умират милиони. Чувства ли се някой там виновен? Напротив - гордеят се. А помислете, ако бяхме ние....
Propuestas
: ??:??