14 mar 2007, 16:08

Метаморфозите на модерния човек 

  Ensayos
5114 0 1
5 мин за четене

Метаморфозите на модерния човек

 

  В модерният свят човекът се е научил да създава какво ли не, всевъзможни хибриди, които представляват странни смески от различни неща. Обаче напоследък се замислям дали и днешният, модерен човек не се е превърнал в някакъв вид особен хибрид.

  Докато в миналото традицията е определяла твърдо статусите,  положения и ролите в обществото, днес май въобще не е така. Днес определено сме станали доста модерни, доста “мулти”(също като в рекламата за мултифункционалната паста за зъби ). И на жените, и на мъжете, пък дори и на децата им се налага да са доста мултифункционални, за да успяват в  средата си.

  Модерната жена днес например е разчупила ролята на майка и домакиня, като към това е добавила множество други роли, които и се налага да играе. Тя безспорно трябва да си остане добра майка и домакиня, но редом с това да гради кариера, да се развива, да печели (не само пари, а и независимост) и естествено да изглежда зашеметяващо, като изскочила от корицата на последен брой модно списание. Това определено е доста трудоемка и непосилна задача. Жената трябва непрестанно да метаморфозира от едната си роля в другата, при това едното да не е за сметка на другото. И понеже такива идеални жени има само по филмите, метаморфозите май не са нещо много здравословно.

  Мъжете от своя страна пък, вече не се грижат само за материалното благополучие на семейството. Доста често им се налага да свършат някоя и друга смятана за женска работа - да гледат децата, да изперат дрехите или да измият чиниите, въпреки че тази роля не им се нрави особено. На други представители на мъжкия пол пък им се налага да “хвърчат” от място на място, от среща на среща,  следвайки препълнения си график. Може да се заключи, че и мъжкият свят е доста метаморфозирал, бих казала, че той вече не е само свят на силата. Днес дори и децата не могат да се изплъзнат от съдбата си да са “мулти” в мултифункционалния свят. От ранна възраст започват уроци по пиано, плуване , английски, немски… и какво ли още не, и то само за да бъдат по конкурентноспособни. Къде отидоха игрите пред блока, къде са крясъците и смеховете… май са заменени с висенето пред компютрите и вманиачаването в Контра Страйк.

  Оказва се, че света метаморфозира, и човекът заедно с него, независимо от пол, възраст, народност… И в обществото, както в природата, човекът метаморфозира, за да се приспособи към новата среда, към новите условия, за да оцелее.

  Наскоро в училище възникна спор дали са останали днес така наречените типично женски и типично мъжки професии. Май границата вече доста се е размила. Може да се каже, че уж “нежните създания” сме станали доста мъжки момичета. Дори една дейност да е по-разпространена при единия пол винаги се появява някое изключение. Това доказва, че метаморфозите не са подминали и тази област.

  И така… изглежда днес, колкото повече овладеем изкуството на метаморфозирането, толкова по-големи шансове имаме пред другите. Като професионални актьори трябва бързо да “влизаме” и “излизаме” от един образ в друг и да прескачаме от една обществена  роля в друга. И всичко това под звуците на бързо тиктакащия  часовник, на бързо променящия се свят… тик-так…… тик-так………тик-так…

     

 

© Бояна Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??