16 abr 2008, 14:51

Моят свят 

  Ensayos » Personales
5661 0 3
2 мин за четене
Гледах картина. Виждах я, всеки ден. Минавах покрай нея, всеки ден. Когато я погледнех, различавах части от нея. Веднъж видях мъж, после жена, после пътища, после изгрев и залез, после слънце и луна, после... виждах много, виждах и малко. Виждах всичко и нищо. Нямаше мъж, нито жена, имаше дете. Нямаше светлина, нито тъмнина, имаше сянка. Нямаше пътища, имаше път. Бях сам и бях с теб. Гледах картина и всеки път виждах само части от нея. До вчера.
Вчера една вяра, една ценност и един живот се подредиха сякаш сами. Но знам, че аз ги редих парче по парче и всеки път виждах част от мозайката на живота ми.
Вчера я видях цялата, видях какво съм подредил. Разбрах какво е избор, разбрах защо понякога съм добър, друг път лош. Защото съм жив, защото мога да избирам. Вярвам, че животът е избор. Изборът тежи. Животът е верига, изплетена от избори. Всяка брънка е избор. Когато избера да съм добър, бяла брънка се вплита във веригата ми. Белите брънки са леки. Сякаш не са от метал, а от бели пухкави облаци. Издигат веригата ми. Издигат мен. Чувствам, че летя. А когато избера да съм лош, вплитам черна брънка. Черните са тежки. Не са от метал, нито от камък, няма толкова тежък метал, нито камък. Вплитам черна брънка и времето спира. Тежко ми е. Мрачно.
Аз съм добър, аз съм лош. Аз съм и двете. И аз избирам кое да съм. Когато съм лош, отговорността е моя. Но и когато съм добър, отговорността е моя. Възможността да избирам вдига ценността на тези две половини от мен. Ако вярвам, че по душа съм добър, когато върша добро, аз го правя просто защото съм такъв, по природа. Но ако съм и добър, и лош, когато избера да извърша добро, аз го правя, не защото съм просто добър, а защото избирам да постъпя правилно. Мога да избирам. Затова избирам да вярвам, че в мен освен добро, има и зло. И само от мен зависи кое ще избера. Аз гледам картина и в картината свят. Свят на хора не по-различни от мен. Свят на хора добри, в който много от другите са зли или луди. Защото ако аз съм добър, то не съм лош, следователно за злото са виновни другите. Аз не съм отговорен, та нали съм добър. Добротата изключва наличието на зло в себе си. Свят на хора без избор. Хора не по-различни от мен. Хора, избрали да вярват, че са добри и с това извършили голямото зло да наречеш ДРУГИЯ зло.
Свят на добро и зло. Свят, в който всеки има избор. Моят свят.

© Димитър Димитров Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??