17 may 2008, 20:30

Религията 

  Ensayos
14755 0 6
1 мин за четене
 

 

Какво представлява религията? Философия, съвкупност от етични норми или опит да си обясним пораждането на света?... Като висше същество човекът е надарен с разум, но дали този разум е творение на талантливата природа, или на една много по-висша сила?

Религията оказва влияние върху културата на всяка нация - благодарение на нея се появяват много народни предания и обичаи. Религиозният празник е нещо специално за нас, чрез него ние си отпочиваме от сивото ежедневие. Празникът е времето, когато щедро трябва да отправим молитвите си към Бога... било за прошка, молба или за да му благодарим. Празникът е повод да се видим с позабравените ни баби и дядовци, с близките, да ги дарим с усмивки и целувки. А едно от най-хубавите неща е да се събудиш в празничната утрин, усещайки дъха на ангелите!... В този ден всяка крачка земя е изпълнена с ангели и трябва да проявим всичките си качества пред тях, за да ни харесат. Добре е да станем рано, защото ни предстои един хубав ден, пълен с усмивки, и колкото по-рано го започнем, толкова повече ще спечелим от него.

Дали в днешния свят празникът предизвиква някаква емоция?! Днес живеем повече за себе си, ден за ден, ежедневието ни поглъща - ставаме все по-малки, буквално изчезваме. Кумирът ни са парите - постоянно ги преследваме. Ако има  пари, всеки ден е празник. Откакто са се оявили те, са възникнали човешките пороци.

Религията ни учи на добро, дава началото на нашата ценностна система, формира ни като личности. Тя ни възпитава, превръщайки този свят в среда на добронамереност. Този, който причинява зло на другите, превръща света си в ад. Нека  да преобразим света в райска градина, в която да цъфтят всички човешки добродетели и да летим като ангели в небосвода!

© Зелиха Ибрахим Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря. Точно такава творба исках да прочета! Едно голямо благодаря! Между другото не бях обърнала внимание на въздрастта ти в профила и като четях това си мислех че си на около 30 год. човек. Като начин на мислене!
  • Коментарите не винаги са показател за нивото на произведението. Зависи и от времето, и от случайността. Аз самата имам най- малко коментари под прозата ми, а заради нея съм тук. Поезията е само за поддържане на връзката /говоря за себе си/. Така че не се бой, толкова отскоро си и освен без коментари, очаквай и солени такива. Случва се.
    За есето - аз самата очаквах да е по-дълго, да се задълбочат размислите ти в конкретна посока, но пък може и да има продължение! Приветсвам те и късмет, мила!
  • Есето ти е много добро, поне според моето мнение на неспециалист. Понякога и хубавите произведения остават незабелязани...
  • Мерси за коментарите Ви, макар че есето ми остана малко по-незабелязано между другите ми произведения, но няма значение и бъдете сигурни, че съм на 16, вярно след 3 седмици ще съм на 17, но една година не показва никакъв напредък. Отново благодаря за коментарите Ви. Май ще започна да си пиша самокоментари, че много малко хора желаят да ми направят, като видя коментарите на другите автори много им завиждам, явно има още много хляб да ям!
  • "Този, който причинява зло на другите, превръща света си в ад."
    Ти сигурна ли си, че си на 16 години? ))))))))
  • Съгласна съм с теб, Зелиха...още повече, че в същността си религите проповядват едни и същи прекрасни норми на живот и поведение...
    не кради...
    не лъжи...
    не бъди алчен....и така нататък...
    Каквото и име да носи Бог е един за всички...
    хубаво е, човек да има своята вяра...в доброто...с обич, мила Зелиха.
Propuestas
: ??:??