19 oct 2012, 14:06

Скуката 

  Ensayos » Filosoficas
3620 0 6
1 мин за четене

Скуката, както показва името ù, постоянно скучаела. Всичко ù се виждало безинтересно и досадно. Един ден това толкова ù втръснало, че решила да потърси Забавлението. Била слушала за него много хубави неща. Знаела, че в присъствието му всичко сияело и танцувало, а цветовете ставали по-ярки. Тръгнала на път и срещнала по него много хора, случки и събития, но преминавала през тях някак мимоходом. С втренчен поглед в далечината търсела свитата на Забавлението. Искала да се запознае с него и не усетила как лека-полека се изпълнила с толкова много истории, че престанала да скучае. Вървяла и вървяла. Очите ù все по-често се спирали на това, което я заобикаля. Все по-често се заслушвала в разговорите на хората. Все по-често се заглеждала в техните празници. Постепенно започнала да разговаря с тях и да участва в случките им.  Така вървяла и си тананикала, изгонвайки последната скука от себе си. Дори и не усетила как се случило това. По пътя я настигнал човек, който поискал да повърви заено с нея.

- Как се казваш?- попитал я той

Оле - тя била забравила името си. Постояла за миг. Поразмислила и отговорила.

- Казвам се Забавление.

© Галина Георгиева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Отговорни сме най-вече пред себе си. Имаме един живот и ще е наша грешка ако го изживеем в грижи, страхове, злоба и особено скука.За първите най-вероятно има причини, но за последното никого не оправдавам. Светът е толкова шарен. Само трябва да се огледаме наоколо си.И все пак човек е безнадеждно заключен в себе си беше казал някой. Съжалявам, че ми се наложи толкова дълго да пояснявам есето си. Явно все пак не съм намерила най-точните думи. Продължавам да мисля нови разкази и есета.
  • Наистина вероятно прекалено и недостатъчно основателно засилвам предположението си за характера и посоката на забавлението в текста. Според мен, един от критериите за приемливо забавление е наличието на ведрост и отговорност в него. Някой веднага ще каже: забавление с отговорност не е забавление, но няма да е прав. Приемам, че в текста става дума за такъв тип забавление - ведро, и смекчавам позицията си и си повишавам оценката. Поздрав!
  • Никъде тук не употребявам жаргонни думи. И под думата "забавление" имам в предвид наистина забавление. И правилно си видял нещо очевидно- идеята ми е паралела- скука- забавление. За едно есе мисля една идея е достатъчна- две ще са в повече.Исках с това да кажа едно единствено нещо-и скуката и забавлението са само в главите ни.Поздрав!
  • Стилът има някои добри черти, но съдържанието не е на ниво, защото под "забавление" тук се предполага нещо от типа на ..."купон"( една по-скоро долнопробна жаргонна дума, означаваща често полунаркоманско или изцяло наркоманско* сборище, на което полупсихопати или психопати "разпускат" без мярка и се "уливат" в лигавщини, простащини и "музика", пусната свръхсилно). Един вид идейността на есето осцилира единствено между скуката и "купона"!?

    *алкохолът е тежък наркотик - особено под формата на концентрат!
  • Щом си му посветил цяло изречение явно не е толкова глуповат. Имам си един принцип.Ако не можеш да кажеш нещо хубаво по-добре нищо не казвай. Но все пак това е мой принцип.
  • Според мен този текст е безсмислен и глуповат!
Propuestas
: ??:??