24 mar 2020, 12:02  

Свят на цветове и форми 

  Ensayos » Filosoficas
1056 1 0
2 мин за четене

Някога замисляли ли сте се, че всички цветове, форми, материали и звуци, които срещаме- ни влияят?
Всъщност не казвам нищо ново, понеже има цели науки в изобразителното изкуство, архитектурата, интериорният дизайн, лого дизайна и въобще всякакъв вид дизайн. Науките свързани с това са цветознание, визуална комуникация, естетика, символи,  визуална реклама и др. Руският художник Кузма Петров-Водкин казва: 

 

”Има цветове, раздразващи и успокояващи, крещящи, спорещи един с друг и живеещи ласкаво един до друг.
 В тяхната борба или съгласие се ражда въздействието им върху човека”.


 Йохан Волфганг Гьоте също е един от първите хора, които изучават цветовите възприятия.
Той посвещава на това изследване почти две десетилетия и пръв свързва различното въздействие на цветовете с психически процеси. В лого дизайна, компании плащат луди пари за един символ - лого, което да въздейства. А графичните дизайнери трябва да познават много добре цветовете и формите. Загледайте се в логата на богатите компании и ще забележите много неща, а също и в символите от древността. За силно чувствителните хора има цял раздел във вътрешния дизайн - минимализъм. Но няма да навлизам повече в подробности, а ще мина на това, което исках да кажа. Ако трябва да съм откровен, аз съм силно чувствителна и дори леко интровертна личност. Обичам да ходя в планината и да съм сам. Понякога тази силна чувствителност ми пречи, най-вече в отношенията ми с другите. Понеже както усещам цветовете и формите, така усещам и хората. Лесно мога да позная фалшивото поведение дори със запушени уши, гледайки мимиките и жестовете, езика на тялото. Дрехите, които е избрал да носи и техните цветове. Това си има своите позитивни страни. Негативните страни са, че лошите хора ми влиаят няколко пъти повече от колкото на другите хора. Когато срещна зъл и агресивен човек, просто енергията, която излъчва ми влияе много зле. Но да не насочвам вниманието към мен. Исках да кажа, че съм чувствителен човек, и като такъв природата ми се отразява много добре. Не мога да събера в няколко изречения начина, по който ме кара да се чувствам една разходка в планината. За мен планината е един свят на естественото, свят на креативността, концентрацията и спокойствието. 

Какво усещам обаче, когато сляза от планината в града?
Преобладаващ цвят - Сиво. 
Преобладаващи форми - Квадрат. 
Преобладаващ материал- Бетон.
Преобладаващи хора - Намръщени.
Събуждаш се в квадратна стая, преминаваш през квадратна врата, храниш се на квадратна маса, след това шофираш в квадратният си автомобил, влизаш да работиш в квадратна сграда, качваш се в квадратен асансьор, работиш в квадратна стая, седиш пред квадратен екран и натискаш квадратни копчета.
Чудя се защо ли човекът толкова много обича квадрата и сивият цвят?
Когато се кача на върха на планината, поглеждам към града и виждам едни сиви квадратчета. После се обръщам и виждам истината - живота, който кипи с пълни сили. После пак се обръщам и виждам хората, които са се отделили от него.

 

 

 

© Калоян Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??