4 ago 2007, 12:03

Въпрос на цвят 

  Ensayos
1174 0 2
1 мин за четене
 

 


В днешно време човешкото съзнание робува на цветовете. Било то за цвят, който определя външният ни вид, например цветът на косата, или пък за това как изглежда мястото на което живеем, стените, вратите, че дори вече и прозорците могат да се похвалят с различни цветови гами, било то за ядене, да, дори шоколадът има своите цветове, от бял, през кафяв та чак до черен. Изборът е труден, но не до такава степен, че човешки живот да зависи от него. Но какво става когато говорим за цвета на кожата? Замисляме ли се дори за миг, че например белият шоколад, може да живее спокойно с черния, както в онези разфасовки течен шоколад? Повечето от нас не. И тези, които отговарят „да" в момента, дори не мислят. Ето например, днес се наложи да се повозя с градския транспорт. По принцип не съм от тази класа на българската нация, която се употребява подобен вид превоз, но днес беше изключение. На третата спирка се качиха представители на тъй наречения „черен шоколад". Още с влизането си те предизвикаха недоумение у останалите пътници. Започнаха да крещят с пълен глас, да подвикват разни глупости, дори да закачат останалите пасажери. За около една секунда те успяха да събудят народа, дори повече отколкото го бе събудил колата паркирала на трамвайните релси и забави пътуването с около пет-десет минути. Задната част на трамвая, в която се бяха разположили те, се изпразни за отрицателно време. Останаха само по-възрастни хора, които спокойно бяха заели своите места и не желаеха да се мръднат от там. Но този цирк не трая дълго без намеса. Минаха, не минаха няколко минути и една будна гражданка, вече в непърва младост, представителка на белия шоколад, се разкрещя на черния заради предизвиканите негативни емоции. Започна се един скандал типично по български и след много мръсни думи, закани и дори приготовление за бой, се намесиха и други бели шоколади. Черният шоколад не пожела да отстъпи, нито пък белият. На следващите няколко спирки тъмните шоколадчета бавно изпонаслизаха. Това възвърна хармонията. Тази случка ме накара да се позамисля... Виновен ли е черният шоколад, че е черен, такъв какъвто е, със своя странен, силно изразен балкански привкус, или е виновен белият шоколад, който твърдо отказва да приеме различните, просто защото не ги разбира?

© Иванина Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • О ние безспорно сме виновни, че циганите влизат в трамвая, крещят и обиждат, а ние не ги поощряваме, а вместо това недоволстваме. Има успели цигани, които имат мн дбри професии, получават висока заплата, имат много добро образование, което сами са си извоювали, защото са го поискали. Не може да сме виновни на някого, че не е пожелал да бъде повече от нарицателното "циганин".
  • Въпрос без точно определен отговор.Но ще ти кажа-определено "черния шоколад",както си го нарекла,е виновен за собственото си битие.Глупава е обратната защита-те са отритнати,нямат равни права с другите,не са им предоставени възможностите да живеят нормално..Това е повече от глупаво.Не може цял живот един човек да се крие в сянката на глупавите оправдания,че не му е даден шанс!Та в този труден свят на кого въобще се дава шанс..Ами,ако се бяха опитали без да крадат,да чупят и да псуват,да създадат някакво бъдеще-да се изучат,да покажат някакви умения-мислите,че нямаше да ги вземат само,защото са цигани?Това са пълни глупости.Каквото и да са си направили и както и да живеят,е почти изцяло тяхна вина.
Propuestas
: ??:??