15 abr 2009, 10:00

Защо пропада младежта? 

  Ensayos » Sociales
2607 1 4
1 мин за четене

 

Според мен младежта пропада, заради начина на живот в България - много семейства нямат достатъчно пари, за да си позволят някакви луксове и мъжът в семейството се пропива, давайки лош пример на децата. Вместо да ги възпитава и учи на обноски, бащата или бие децата си, или ги игнорира. И както знаете каквото повикало, такова се обадило - децата се пропиват, а като се напият почват да се правят на големи мъже/жени и да се бият.

Алкохолът, цигарите са мода. Стремежът на един днешен българки тийнеджър е да се издигне в очите на връстниците си. А именно бутилката, цигарата и поредната сменена "бройка" е пътят на издигането. Застанете пред някое училище и ще видите доказателство за това.

Според мен чалгата не е причина за пропадане - тя е следствие от ниска култура, липса на елементарно възпитание и алкохол в кръвта.

Наркотиците са съвсем друго нещо - някой приятел трябва да те зариби, иначе колкото и да е глупаво едно дете, не мисля че само ще посегне към дрогата. Но за наркотиците има изградено едно обществено мнение, което е абсолютно грешно - обществото поставя под общ знаменател и тревата, и амфетамините, и екстазито, и кокаина, и хероина. Обществото ни твърди, че от първата дръпка марихуана или от първата линия амфети се пристрастяваш. Всъщност не е така. Всичко опира до психиката и психическата нагласа - по-лесно се пристрастяват децата с проблеми в семейството и тези, които са убедени, че ставаш наркоман след първата цигара/доза. Но едно нещо е сигурно - тревата е само началото.

В заключение ще кажа: трябва повече родителски контрол - децата трябва да се възпитават, а не да се оставят да правят каквото си искат като малки. Родителите трябва да познават отрочетата си поне докато станат на 14-15 години, защото с всяко следващо поколение пада възрастовата граница на децата, опитали трева или сериозно препилите и попаднали в токсикологичното отделение на близката болница.

 

© Вили Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Сериозни мисли за един все още неизстрадан живот.Извини ме ако греша.Иначче има много истина в словото ти.Поздрави!
  • много болезнена тема...и обширна...
    вина и отговорност носи цялото ни общество...тъжно...но факт.
    харесва ми у теб, че мислиш и се вълнуваш от тези неща...с обич, Вили.
  • И аз не съм съгласна с теб.В защита мога да ти дам себе си за пример:родителите ми са резведени,баща ми има проблеми с алкохола,пуша цигари сигурно от 4-5 години вече,пия алкохол,не всеки ден естествено,но не съм въздържател,пушила съм трева няколко пъти в живота си и няма смисъл да повтарям пак,че от "първата дръпка" не се пристрастяваш...от първите няколко цигари даже може да не го направиш. Въпреки всичките си пороци,които изредих,искам да кажа че в абсолютно никакъв случай не се имам за пропаднала,дори напротив - уча висше образование,работя на пълен работен ден,имам сериозна връзка от 1 година и се имам за доста зрял и разумен човек. А,забравих да спомена,че слушам и чалга,както също обожавам рок,метъл,поп,рап и всяка музика,която може да ме докосне и има нещо стойностно,и това няма нищо общо с "ниската култура и елементарното възпитание" на хората.Проблема е в свободията и в липсата на ограничения,както от страна на държавата,така и на родителите.И споделям мнението на difor (Дими Ангелов).
  • Може да поспорим за някои неща, но като цяло споделям гледната ти точка. Със сигурност трябва да се вземат мерки. Успех и поздрав!
Propuestas
: ??:??