4 dic 2009, 8:22

Абсурд(изми) 

  Prosa » Epigramas, Miniaturas, Aforismos
1014 0 5
2 мин за четене

(по Хармс)
1.    Ритнах камъче. Отмъсти си – влезе в обувката ми.
2.    „Аман от боклуци!” – каза Старият Господин и се изплю на тротоара.
3.    Нарисува си щастие със симпатично мастило.
4.    Раздроби си надеждата, а после прокле птиците, изкълвали трохите ù.
5.    Най-после им поникнаха крила. Отпразнуваха го с танц върху пламъка на свещта.

Камъчето излезе от обувката ми и спъна Стария Господин. Той заплака за изветрялото щастие и прогони тварите, които кълвяха надеждата. Помисли ги за птици, а те бяха пеперуди с изгорели криле.
...

(по Сервантес)
     Днес ще тръгна по задънена улица. Питаш ме: „Защо избра да тръгнеш по улица, а не по пътека?” Израснах в града и не познавам пътеките. Защо задънена ли? За да разбия стената, която някога я е задънила. С глава ли? Не, разбира се, че не – моята не е празна. Ще я разбия с мисли. Някои от тях са меки, като глинени топчици и чакат да им придам форма. За други вече съм се погрижила – не само съм ги оформила, но и съм ги изпекла, гланцирала. Здрави са и пробиват стени – изпробвано е.
     Какво ще правя, когато разбия стената ли? Ще тръгна по пътя, в който тя ще се превърне. Път, който не е нито селски, нито горски, а – вълшебен. От двете му страни ще се стели приказна морава в ярко зелен цвят, осеяна с овчарски торбички и жълти минзухари. Докато вървя и се усмихвам на цветята, които растат само от усмивки, ще чувам ромона на потока, към който ще ме води пътят. В него ще тече жива вода. Не за да се подмладя, не за да се разкрася, а за да влее сила в ръцете ми. Защо ли? Защото на другия бряг ще ме чака джудже. Наистина ли те учудва, че ще имам нужда от сили, за да се изправя пред едно джудже? Повярвай ми, победих много великани. При цялата им величественост, те са такива, каквито са – могъщи, готови за битка, уверени в своята сила. Тяхната откритост ги прави уязвими. Джуджето, обаче, е мъничко и беззащитно, едва диша заради вековете, прекарани под земята – подлъгва със своя ръст и първоначално впечатление за безпомощност. То, обаче, само чака някой да го погледне в очите, за да го прокълне с най-страшното проклятие – безсмъртието. Какво по-страшно от вечността? Година след година ще гледам как нещата, които вече са се случвали, но са били забравени, изплуват на повърхността на времето с цялата си претенциозност за неповторимост и грандиозност. Когато победя джуджето, обаче, ще дам шанс на онези неща, които никога не са се случвали, да заемат полагащото им се място и светът ще стане, ако не по-добър, то поне малко по-различен.
     Защо ще тръгна по задънената улица, след като зная какво ме чака ли? Защото паветата на булеварда са изтъркани от хиляди стъпки, които дори не са го забелязали.

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ви за отзивите! Обичам да експериментирам и вашата подкрепа ми помага да продължа. С уважение към вас Странник, Бъроуз, Веска, Силви, Петя, Феичка и Бо!
  • Вълшебства, не само, по скоро труд,
    постоянство и много благородни камъчета
    Много ме усмихна прозата ти!
  • Веси, прочетох на един дъх, но пак ще се върна! Обичам да те чета!
  • Веси, замислиха ме твоите Абсурд(изми)...
    Всички сме “пътешественици”, лутащи се из полето на живота, през съмненията, неувереността, колебанията, през радостите, водещи ни към дадена цел.Пътят е пространствен символ на измерението на човешкото битие, в което поемаме рискове и се учим на отговорност, изглаждаме себе си...
  • Толкова е хубаво, когато намерим пътя... Вълшебно!
Propuestas
: ??:??