16 nov 2024, 16:16

Андре и Андрешко 

  Prosa » De humor
108 1 11
3 мин за четене

Случи ми се да видя в чужбина жена, която плачеше над данъчната си декларация. Като репресиран от НАП, веднага изразих съчувствие. И у нас социално слабите не са освободени от данъци! 

Оказа се друго. " До къде стигнах- проплака жената- държавата да ми връща данъци"! Така се получило , след като останала самотна майка грижеща се за  болни родители . Държавата била лоялна към нея,когато учела,раждала и купувала жилище а тя сега вместо да и се отплати,пак е в тежест.

 

Ей тази лоялна държава ми заседна в мозъка. Къде е тя, та Андрешко трябваше да възстановява справедливостта? И какво научавам: За да имаме собствени генерали и министри трябва да  плащаме. Данъците по- големи от Турските. Остави това, но нямаме и златен резерв. И събират пендарите на момите, пръстените на женените и семейното злато на дядовците. Дават им разписка и... До ден днешен един човек е успял да осъди държавата на всички инстанции но не и да получи нещо! След златния " заем" идва бежанският. С земите на хорицата плащат репарациите , и единственото което правят за тях е да си затворят очите за незаконните строежи на незаконно заета земя. Пак е нещо.

 

После дойде Социализъма и крачката напред: Заем за Републиката и заем Трета петилетка. Всички имаха облигации с номера и трепетно следяха по радиото дали ще им излезне късмета. Като на лотария. Случаят с пенсиите е по известен, но да обърна внимание,че за не целево използване на пенсионните фондове няколко  поколения наследници на Максуел ще възстановяват пари. А мой близък с военна, цивилна и наследствена (вдовишки добавки) получаваше.... тавана. Държавата държи в джоба си и друг коз- обмяна на парите. Това си е жив обир. Аз на всеки сто лева в ДСК, след доста години в които имаше и лихвичка получих около лев.

 

По света има такова нещо " Целево данъчно облагане" Казва Английската бабичка,че иска парите и да отиват за образованието на едно дете в Индия, ходи веднъж в годината да го инспектира и да докупи нещо ако прецени. 

Уважаема Агенция по приходите! Искам да знам къде  ми да отиват данъците. Да имам думата! За театър ( кино, приюти за животни, деца с увреждания или манекени).

 

И събирайте данъци от богатите,а не от социално слабите. Една година като свободно практикуващ изкарах толкова,че  не сметнах за нужно да  подавам декларация. Изнамериха ме, осъдиха ме и съдия изпълнител ми събра 50 лв. данък и 10 лв. глоба. Или обратното беше не е важно. Трябваше да изслушам решението прав! Та това е пример за злоупотреба с данъците ! Партите с които са платени заплатите на съдии инспектори и касиери, моите 60 лв. не ги покриват.Сигурен съм! Като дойде време да се пенсионирам, се оказа че едни 6 месеца не са отбелязани в книжката ми. Тръгнах да се разправям и знаете ли какво: Тъй като за тези месеци нямало пари за заплати,просто са ни водили в неплатен отпуск. За държавно предприятие става дума.

 

Предвид възраста ми, искам моите данъци да отидат за носилки за Бърза помощ, които да влизат в обикновени асансьори или да се ползват по стълбищатата. Защото не знам дали ви е известно, но сега болни с инфаркт, инсулт или в агония се носят в одеала. " Внимавай да не му удариш главата...Сега раз два три , хоп! Болен беше, сега е труп, но то и труповете така ги знасят. Виждал съм такива носилки в чужбина, трансформират  и  влизат навсякъде. За линейката няма да казвам, то не бе линейка, ами космически кораб. Но за такава линейка ми трябват още поне 100 години живот!

Андрешко това е направил: пренасочил е данъците от богати чиновници към децата на Станоя! Хвала на такива андрешковци!

© Слав Коруба Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Когато трябва да ти вземат и без причина го правят... Ако трябва да ти дадат или върнат. Причини бол за да не стане ...Мила родна картинка
  • Това си е за роман тритомен
  • "Апаратът" навсякъде е един и същ - колкото си вземе и колкото му дадеш. Защото е затънал в бумащина и няма проследяване. Пробвай се да питаш какво става с фондовете заделени пенсии на починали хора, без наследници... как се разходват. И тръгваш по много тънък лед.
  • ИнаКалина
    Обаждат се на децата, които да от 20-25г в чужбина. Аз съм от преди тези фондове. Само ми искаха 6100
    лв. за недостигащ стаж. Като отказах пратиха служебно запитване и платих 700. Това е съвет от мене. Като откажеш да плащаш, дължимото намалява поне двойно...
  • И той като теб- не искаш да го виждаш повече, а системата все някой трябва да я оправи. А от частен пенсионен фонд не са ли ти се обадили, заради отрицателна доходност там поне системата работи... и още как...
  • ИнаКалина
    Да. Като ги ъпдейтнаха се оказа, че и по давност са заличени. Но за колите трябваше да се ходи до КАТ. Там един надникна и каза: о
    Оправяйте го някак! Не искам да го виждам тук повече този старец!
  • Като муха в паяжина... каквото ти искаш си е твой проблем, важното е тези, които имат достъп до средствата какво искат ... ако данните в данъчната система не се подновяват съгласно промените, става като цените в някои магазини - на етикета едно, на касата- друго Усмивката е, защото е хумористично.
  • Ranrozar (Стойчо Станев)
    Аз до ден днешен дължа данък смет за къща която беше заплашена от срутване след игри на природата още при соца, даже е обезщетиха тогава. Още дължах до скоро данък за апартамент взет от съдия изпълнител, за кола открадната при социализма и една дадена на скраб преди 15г. Просто не им обръщам внимание.
  • С Министерско Постановление номер 151/71 г. в началото на 80-те решиха да отнемат правото на собствениците на дребната собственост по селата, която не е национализирана и се ползва срещу символичен наем,за да пренасочват някакви си 20(двадесет лева на месец) към местните селски съвети.Тъй като баща ми беше собственик на къща с дворно място (в къщата ни по нотар.акт беше записано,че лицевата част е определена за магазин), го осъдиха да плати наема със задна дата.
    Плати последната вноска от пенсията си през 1984 година и се спомина през декември с думите:"Спокоен умирам,че не ви оставям дългове!"
  • Андрешко в ролята на Робин Худ!
  • То добре,... но къде ги в наше време подобни Андрешковци.
    Но е вярно, някъде по света ако надвнесеш дължимите данъци за годината, има период в който ти връщат надвнесеното, а не остава за следващата година, и съответно ако имаш за внасяне получаваш Уведомление.
Propuestas
: ??:??