19 dic 2020, 21:01

Балон 

  Prosa » Relatos
522 1 6
1 мин за четене

 

Спирам цигарите! От 1 януари спирам цигарите и този път сериозно и завинаги!

Всички спират цигарите от януари, затова и аз. Така де, с едни цигари ли не мога да се справя. Не знам как точно, но щом някои хора могат и аз мога. Кой, аз ли?...Аз ли няма да ги откажа. След 1 януари, ще видите един нов човек. Как важно ще пъча гърди и когато поискат да ме почерпят с цигара, ще казвам: Не, благодаря, отказах ги!

Един приятел ги спря от раз. Хвърли цигарите на земята и ги стъпка с крак ( будала,викам си на акъла, да ги беше дал на мен, отидоха зян 5 лева…) и ето вече три месеца не пуши. Друг пък ги  хвърли в кошчето за боклук (аз ги взех) и сега го гледам пуши електронна цигара…различни хора, от всяко дърво, свирка не става. Как ги отказват тези цигари, не ми е ясно. И миналата година и по-миналата и още по-миналата ги спирах, така, че имам опит, но остана всичко на думи. Поне желание имах.

В живота си на пушач, си спомням, че само два дни не съм пушила, но бях много болна, с температура и хапчета.

Много са важни две неща на 1 януари. Първо: да скриете цигарите много добре, че после и цялата къща да претърсите, да не можете да ги намерите. При мен не се получава, вселената все ми помага да ги открия. Второ: много е важно да не пушите първия ден. Аз не издържам и пропушвам. Мисля си,че ако издържа един ден, после цяла година мога и да не пуша.

Нямам си обаче късмет, защото  1 януари съвпада с годишнината от сватбата ни и как точно тогава да се лиша от това удоволствие. Знаете как е – гости, веселба, танци…и на мен ми идва на ум да не си развалям празника…и запалвам…но само с една цигара не се минава и аз изведнъж забравям, че съм мислела някога да отказвам цигарите.

Още две седмици до новата година. Търпение трябва. Този път ще бъда сериозна! Обещавам си!

……………

2 януари.…сега пак ще чакам да стане 1 януари. Какво пък...ей сега ще се мине една година.
 

И Честита Нова Година! Бъдете здрави!

© Vaska Ivanova Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Наред с многото положителни ефекти, бих казал, че пушенето е като тийнейджърски бунт срещу непу .. тоест веганите, които войнствено ни убеждават в своята вяра. Представяте ли си колко скучен би бил този свят без него - даже и този разказ нямаше да го има
  • Пламен, ЕдинСкитник, Дарина, Пепи, благодаря ви, че отделихте от времето си за да коментирате! ЕдинСкитник - ха. Права е Пепи, ако човек иска силно винаги може да спре цигарите. Въпреки, че разказът е полуизмислица, аз също съм заклет пушач и се боря да пуша по-малко. Исках да се получи хумористична творба, но не се получи.
  • Честита Нова ГАдина!
    Ако наистина искаш да ги спреш, не избираш дата, а го правиш в момента, в който си го решил. От няколко години вече не пуша. Не се гордея, а съжалявам, че не съм го направила по-рано.
    Иначе знаем и за диетите от понеделник, и за "Година от понеделници" и др.
    Не заслужават никакви принципи.
  • Просто си принципен човек, никога не се отказваш/във всеки смисъл/ :р
Propuestas
: ??:??