16 mar 2011, 21:00

Балтия и моторна резачка 

  Prosa » Epigramas, Miniaturas, Aforismos
1052 1 3
Басня

Стърчали си от един ботор една балтия и една модерна моторна резачка. Балтията била стара, ръждива със хлабав сап и поизживяла времето си, а резачката била модерна, ярко червена със добре смазана верига и изглеждала отлично.

- Много ти е прогнила дръжчицата, вуйно - присмяла се резачката на овехтялата балтия.
- Вехта е, пада често, ама още мога да сека дърва - омърлушено отвърнала балтията - ама гледам, че и на теб скоро не са ти сипвали бензинец.
- Като ми сипят утре, като бръмна мощно и звънко, цял куп с дърва ще нарежа. А теб скоро ще захвърлят в мазата, че за нищо не ставаш.

Минало се утрето, другият ден и по-другият минал, ала никой не идвал да сипе бензин и да запали мотора на резачката. Криза била, горивото - скъпо и скоро я бутнали под кревата да не я откраднат циганите. А на балтията сложили нов, беличък яворов сап и до днес служи вярно на стопаните си, лъскава от употреба.

© Атеист Грешников Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Привет!
    При това положение дай Боже кризата да продължи дълги, дълги години...
    А пример за висша форма на предателство се явява дръжката на брадвата...сапа
    Поздрав!
  • Не знаех, че съм такъв кон-спиратор
    Аз си разказвам, а вие поки, та поуки

    По-здрав
  • Мъдра миниатюра.
    Поздрав!
Propuestas
: ??:??