23 dic 2021, 7:13

Бъдни вечер - римувана проза 

  Prosa
878 0 9

Празник! Суетня! Кухнята е тясна! Сбрани сме в дома цялата рода! Всеки нещо прави! Къщата блести в различни светлини! Трапеза ще разпънем с постни благини и бъдник ще запалим, за щастливи бъднини! Бродник от звездите чакаме за гост! Да не ни подмине за среднощния тост! Ела! Седни с нас, Боже! Чашата вземи! И всяко зрънце и тревичка, всичко живо със душичка, Господи, благослови! Да е живо, здраво и щастливо! Да си има плод! Да няма болести и бедност! Да се радва на щастлив живот! И, ако за някой дойде сетния му час, да се сбогува с нас щастлив, че живял е по своя воля и тръгва към селенията твои свобободен и доволен! Вдигни си чашата Боже, произнеси своя тост! Тази вечер, за нас си най-чакан гост!

 

Скъпи Откровенци! Щастливо Рождество! Нека Бог ви благослови!

© Маргарита Ангелова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Иржи! Колко ме радва присъствието ти! Честита, здрава, щастлива 2022! Скъпа! Колко си права! Чета по ФБ как наши сънародници, живеещи в чужбина не искат да остареят в България! Колко ги ужасява мисълта, че може да не могат да си идат там! Но, обичали родината си! А де! Не разбирам! Та, скъпа моя! Докато ни има нас, динозаврите, България и традициите ще са живи. След нас - не знам. Казват, че са надраснали родолюбието и вече обичали света! Това ме плаши. И света се обича, но помни кой е. А, нашенци... Излизат си от пашкула и го изритват в забравата. После не знаят какво са. Пеперуди ли, молци ли, нещо друго ли....
  • С малко редове си разказала всичко за един празник, Марги! И си мисля колко семейства вече правят такива наричания и дали сме предали на децата си оня дух, с който сме израсли?!...За да могат после те да го предадат нататък....
    Честита Нова Година, бъди здрава и щастлива! И мъдра! И справедлива в критиките си! И с много творчески и всякакви успехи, които да те радват!
  • Весела, Мини! И много щастие!
  • Прекрасно е Марги! Честито и на теб, весела нова година!
  • Роси! Честито Рождество! Божията благодат да е в дома ти! Благодаря!
  • Хубаво и сърдечно! Благодаря! Весели и щастливи празници!
  • Честито Рождествою Безжичен и Милена! Бъдете здрави и щастливи!
  • Честито Рождество Христово! Насити ме със сърдечното си и благо слово
  • Браво! Много добре си го измислила и написала. Честито Рождество Христово!
Propuestas
: ??:??