Малката се връща от почивка на море и ми разказва колко хубаво е било и иска пак да ходи. И ми казава:
- Една леличка всеки ден идваше на плажа и ми повтаряше името.
- Какво казваше?
- Монички и гевреци, монички и гевреци. Тя от къде ме познава?
Записах двете си деца да тренират футбол, за да не се шляят по улиците и да изразходват енергията си, та да ми е по-спокойно у дома. Горките ми улични деца! Като ме пратят някога в старчески дом да не се чудя защо.
Живеем в единия край на София, а те тренират на другия край. Един ден след тренировка малкия ми син, заедно с едно приятелче, се качили в рейса и седнали заедно на една седалка, за да не заемат още едно място.
- Мамо, знам че трябва да отстъпвам мястото си на по-възрастните, но ние тичахме час и половина и бях много изморен. Тъкмо седнахме и се качва една баба.
- Момченца, може ли да ми отстъпите мястото да седна, че ме боли ябълката!
- Отстъпихме й! Тъкмо тя слезе и ние отново седнахме, те ти на другата спирка, друго бабе.
- Момченца, може ли да станете?
- Вас да не ви болят черешките? Целият рейс избухна в луд смях, ама мамо...
- Знам маме, знам, че после тичаш на училище. Знам, че излизаш в седем и се прибираш в седем вечерта изморен, но бабките не знаят.
- Нали съм възпитано дете?
- Най-доброто на мама!!!
Неделя е. Ставам по-рано и решавам да изненадам мъжете със специален обяд. Изваждам пържолите и вместо, както винаги да ги готвя на манджичка, решавам да си ги похапнем като бели хора. Режа салата, пържа картофи, правя и кекс. Сервирам и каня мъжете на обед.
- Пак ли пържоли?
Имаше един период в който децата бяха станали вегетарианци, защо ли не продължи по-дълго този им каприз?
- Как съжалявам, че нямаме гости та да си помислят, че сме заможни. Всичко да се изяде! Чухте ли ме, деца, аз защо толкова се старах, а?
- Остави децата, не им се карай!
- Как остави децата аз толкова исках да ви угодя?!
- Мамо, нека поне днес татко да е командир!
Е, след това изречение ми се наложи да сервирам и ракийка, и... И да се замисля... Големи шегаджии са и беладжии. Така понякога стават и скандали. Деца!!! После защо готви само татко им?! Ами защото майка им е много чувствителна, те за това! Нали искат да командва. Еми да готви тогава!
© Светлана Лажова Todos los derechos reservados