9 may 2014, 16:41

Денят на Европа 

  Prosa » Relatos
603 0 1
1 мин за четене

   Денят на Европа и  бг размисли

  Европа живее в хората. Тя е  в сърцето на ученика, който вместо да бяга от училище, печели състезания, тя е в студента, който се бори за стипендия, тя е в човека с ясна гражданска позиция, в този, който има добре платена работа, отговаряща на квалификацията му. Важно е тази позиция да бъде отстоявана. Нима Европа не е била наш дом, та днес се говори за "влизането ни в Европа". Някак смешни са приказките на нашите политици, че мечтата ни е да станем европейци. А преди какви сме били? - туземци, сирийци ли? - не, разбира се. България е част от света, Балканите и Европа. Старият континент е мост на обмен между културите. В политически план ние трябва да се стремим да се превърнем във водеща балканска страна.  Защо гърците да отстояват себе си като нация, а ние не?! Кое е общото между балканските страни? - емоционалната непринуденост в общуването. Българинът е любопитен и иска да пътува навсякъде по света. Това, което свързва балканските народи силно, е общото минало и съдба. България е свързващ мост между Балканите и Европа. Химнът  "Одата на радостта" би трябвало да буди чувство на гордост у нас.

 

 

 Българите сме част от стария континент от 2007 г. "История славянобългарская" е една от малкото причини да влизаме с гордост в европейското семейство. Другите са нашите богати  традиции и обичаи. Българите печелим международни състезания с ума си; талантът ни също не е за подценяване.

Време е да скъсаме с ганьовските си предразсъдъци - т.е. с комплекса ни за малоценност. Комерсиалното надделява все повече при европейците, докато при нас все още не толкова. Балканите и Европа са едно цяло, в което България заема своето достойно място. Ние сме мост, свързващ балканските и европейските ценности. Младите разкриват и разгръщат потенциала на страната ни. Те имат амбиция да направят държавата ни популярна навсякъде по света. България е едно голямо, отворено европейско сърце. Честит ден на Европа, българи!

© Пламена Сомова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Разбира се денят на Европа 9 Май трябва да се празнува и в България. И на този ден трябва да се помни, че Европа съществува благодарeние на Русия, която изннесе на плещите си тежестта на Втората световна война. Без победа на фашизма нямаше да я има Европа в сегашния и вид. Затова празнуването на денят на Европа на 9 Май, който в Русия се празнува като денят на Победата е единственото правилно решение. Денят на победата не се празнува в България, която е била свързана с фашистка Германия през войната, но денят на Европа ни позволява да се присъединиме към този празник толкова важен за всички цивилизовани хора. Мисля че е важно да знаеш тези неща за да можеш в бъдеще да напишеш още повече и по хубави есета на тази тема. Поздрави!
Propuestas
: ??:??