30 ago 2012, 21:37

Драмата на един Нарцис 

  Prosa » Relatos
614 1 12
2 мин за четене

Като всеки един дълбоко уважаващ себе си Нарцис, в дома си той имаше много огледала. Беше много красив, най-вече в собствените си очи и изключително талантлив, тъй като нещата, които правеше, според него, бяха най-добри. Освен това си имаше и задължителния набор от ласкатели. Хора, които той някак си бе омагьосал с чара си и които го следваха навсякъде, за да му повтарят непрекъснато колко невероятно много е неповторим и прекрасен в това, което прави. Те горещо се прекланяха пред особата му и му бяха необходими точно толкова, колкото слънцето и въздухът.

В самото начало всичко си беше напълно в рамките на нормалното, доколкото може да се нарече нормална тази негова странност. Той си живееше щастливо, озарен от собственото си въображаемо сияние и всеки Божи ден приемаше приветствия - кога искрени, кога - не, от хората, които го харесваха - кои безкористно, кои - не съвсем.

Но един ден, заставайки за пореден път пред най-голямото огледало, което притежаваше, той изведнъж се почувства много по-различно от всеки друг път. В огледалото си той видя, че е станал много по-велик, по-красив, по-можещ и по-силен от обикновено. И му хареса! Много му хареса! Чувството беше толкова силно, че точно в този момент съзнанието му се замъгли необратимо и фатално, а усещането му за реалност и самооценка тотално и завинаги отлетя в небитието. И вярно е, че човек каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи, но честно казано, в неговия случай, най- виновни за състоянието му бяха единствено и само неговите ласкатели.

И всъщност, точно това беше и моментът, от който нататък нещата тръгнаха на зле. Нарцисът стана ненаситен, нуждата от непрекъснато внимание му създаваше само грижи. Ако беше недостатъчно, той ставаше нервен, а на моменти дори и деспотичен. А ако, не дай си Боже, такова липсваше, трагедията беше неописуема. Разбира се, тази промяна много скоро бе забелязана и от ласкателите му. Те така се уплашиха, че един по един, дори и най-верните, започнаха тихо и кротко да се отдръпват от него. И това продължи...

Сега  същият този Нарцис е напълно сам. И тъжен! Много тъжен! От време на време сам подхранва егото си, като сам си повтаря колко е изящен и съвършен, но това далеч не му е достатъчно. И допълва необходимостта си, като много дълго време прекарва пред огледалото. С времето все по-дълго и по-дълго... Само там се чувства най-добре. Направи ли крачка встрани - край, той вече губи почва под краката си. Вече не е той.

И тогава стана чудо! В съзнанието му грейна една невероятно добра идея... Той тръгна по белия свят - сам! Но носейки на гърба си едно огромно огледало...    

 

 

© Светла Асенова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Мии... не мога да му намеря задника
  • Интересни новини от небесата, друго си е да си сМиг :р
  • Не зная дали осъзнавате , но текста Ви е пророчески. "Нарцис" - а е синвол на новата ни натрапена , изопачена ценностна система. Всеки е нарамил по едно огледало и Вселената ни прати тази напаст вируса за да се спрем и се огледаме един в друг !
  • Така, така, изповедта е хубаво нещо и за малките и за големите нарцисчета Моя нарцис през ден го карам да се изповядва и ако не иска - бой, бой, ама инат е, неговата кожа, нарцистична
  • Ние - хората на изкуството сме малко или много Нарциси...
    Иначе защо ли час по час поглеждаме дали има нови коментари под произведенията ни? 🙂
  • Да бе, всеки ден го виждам и хич не прилича на удавник :р хи-хи
  • А моя Нарцис се ужаси от себе си избяга... 😀😀😀
  • Не е за браво. Във всеки един има от този нарцис, но както се казва, важна е дозата. При някои става наркомания, други го осъзнават и го държат вързан под леглото Трети го превръщат в смисъл на живота си.
  • Благодаря ти, Дари! 🙂
    По - добре да си оценен късно, от колкото никога...
    Благодаря ти, Рицарю!..🙂
    Закрилнико мой...
  • Разказът ти е много смислен и с неочакван финал. Наистина е странно, че не се е харесал на никой. Имайки предвид безсмислието, което се лее в изобилие и се радва на обожателници, май става обяснимо защо тук няма никой.
  • Може би, защото ти ме гледаш с други очи... 😋
  • Не, не ставаш... 🙂
    Романтик си...
Propuestas
: ??:??