23 ene 2013, 23:43

Един час преди Коледа – 3 

  Prosa » Relatos
749 0 7
7 мин за четене

     В Генералната квартира на Дядо Коледа цареше обичайната суматоха. Старецът  се опитваше да разсмива гостите си с изтъркани лафове и безсолни шеги, които считаше за особено остроумни. Любовта, Здравето, Късмета и Успеха го слушаха с видим интерес, кимаха любезно и от време на време хвърляха скришни и нетърпеливи погледи към часовниците си. Снежанките, облечени по луксозно коледно бельо (декемврийска колекция - 2012), чевръсто връзваха последните златни панделки на  подаръците. Навсякъде се усещаше магичният аромат на щастие, примесен с нежни флорални композиции. Току-що с абсолютно мнозинство бе гласуван и единодушно приет  Бюджет  „Дядо Коледа - 2013”.  Оставаше един час до отлитането на шейната.  Светът тръпнеше от вълнение и очакваше да се случат чудеса.

     По същото време на другия край на земното кълбо,  в Генералния щаб на Тъмните сили, под драконски мерки за сигурност се провеждаше извънредна среща  на върха. В ложите бяха разположени официалните лица и чуждестранни делегати, наблюдатели, няколко екзотични кралски особи, начело с най-желания ерген на света, загадъчния красавец принц Чар, трите баронеси, които никога не пропускаха срещи на върха, особено тайни – Амбиция Ултреса, Контеса и Депреса, емблематични и знакови фигури от подземния свят, начело с братята донове Мафиозо и Босо. Първа откри заседанието Председателката на Тъмните сили госпожа Злоба, която както винаги беше неотразима с външния си вид. Приличаше отдалече на малко момиченце с цикламеното си клинче и туника с цвят пепел от рози.   Извита златна змия – брошка с  изумрудени очи, украсяваше кокетна тъмнорозова шапчица със спуснат отпред воал от същия цвят. Никой не знаеше истинската ú възраст – можеше да бъде от 35-годишна до плюс-минус безкрайност.  На първия ред  бяха седнали и си водеха записки напористите госпожа Завист, госпожа Алчност  и госпожица Изневяра, а вторият ред беше зает от господата Бохем, Провал, Карък и други техни сродни души. Никога залата за извънредни срещи не е била толкова препълнена. Тежък аромат на съзаклятничество витаеше във въздуха. Всички бяха вперили поглед в госпожа Злоба, като отчитаха сериозността и значимостта на проблема, който ги беше събрал.

-         Ваши Височества, уважаеми скъпи гости, мои верни приятели и съмишленици, поводът за нашата извънредна среща е извършването на един акт на несправедливост, както и пренебрегването ни като основна движеща сила. Знаете, че миналата година Парите починаха и оставиха завещание в полза на... дядо Коледа и Любовта.  Не е тайна, че последните станаха ултра богати под прикритието на една измислена „благородна” кауза,  раздават някакви символични подаръци, с които на всички е ясно, че отбиват номер. Ние можем много по-хубави и по-стойностни подаръци да раздаваме, които ще се превърнат в скъп спомен в сърцата на хората. Лесно е да се правиш на дядо Коледа, когато Парите са ти оставили цялото си наследство. Нека Любовта да няма пари и да видим как ще обича и  ще бъде обичана (бурни ръкопляскания от първия ред в залата).  Крайно време е веднъж завинаги да ги разобличим пред целия свят. Ние казваме „НЕ!“ на злоупотребите със завещанието на Парите и „ДА!“ на очакванията на хората за по-големи и истински подаръци.  Който е съгласен с моето становище, моля да гласува. – (всички единодушно  вдигат ръце). –  А сега да преминем към втора точка от дневния ред – приемането на обща декларация:

 ДЕКЛАРАЦИЯ НА ССС (СВЕТОВНА СИЛА ЗА СПРАВЕДЛИВОСТ)

с копие до:

Дядо Коледа, Любовта, техните слуги-мижитурки: Здравето, Късмета, Успеха и прочие тъжни личности.

до Съзнанието на цялата световна общественост:

 

  1. Категорично оспорваме завещанието на Парите в полза на дядо Коледа и Любовта.
  2. Имаме сериозни съмнения, че Парите най-вероятно са били отровени и не са били в състояние да разсъждават нормално, когато са взели това неадекватно и инфантилно решение.
  3. Настояваме за незабавна ексхумация на Парите и установяване чрез съдебно-медицинска експертиза наличието на психотропни и упойващи вещества.

В случай на справедлив изход, в който ние изобщо не се съмняваме, обещаваме пред целия свят:

  1. Всяка нощ - Бъдни вечер, всеки ден -  Коледа!
  2. Разкриване на милиони нови работни и постоянни места за дядоколедовци и Снежанки.
  3. Пенсиониране като дядо Коледа и Снежанка съответно на 45 и 35 години с максимална доживотна пенсия.
  4. Разкриване на безброй НКУ (Нови Коледни Университети), раздаващи бакалавърски и магистърски дипломи за специалностите „Дядо Коледа” и „Снежанка”.

     При съпротива и некоректност от страна на дядо Коледа и Любовта ще преминем към план „Б“. Ще бъдем:

- безсрамни;

- безмилостни;

-  безапелационни;

- безсърдечни;

- брутални;

- безскрупулни и пр.

 Нашата цел е: УСПЕХ НА ВСЯКА ЦЕНА!

Следваха подписите на всички тъмни сили, присъствали на тайната среща на върха.

 

-         Мирише ми на големи пари, братó  – обърна се дон Босо към дон Мафиозо. Доновете бяха скрити от любопитни погледи в едно от най-дискретните сепарета на залата, което имаше отпред тъмни огнеупорни стъкла. Братята виждаха и чуваха всичко, но никой освен госпожа Злоба, не знаеше за тях. И гранатомет да се хвърлеше срещу това сепаре, пак щеше да остане здраво и без нито една драскотинка.

-         Остави ги да се развиват, Босо, аз отдавна съм преминал към план „Б”, много скоро ще стане интересно, ще видиш...- промърмори с досада и отегчение дон Мафиозо, който беше мозъкът на фамилията.

-         Какво имаш предвид, братó? – дон Босо обърса с копринена бяла кърпичка потта от челото и дебелия си врат, която се стичаше на вадички.

-         Амии, първо Парите отдавна са кремирани, мир на праха им. Второ онези три кокошки баронесите ще се изпотрепят да канят дядо Коледа на кралски приеми целогодишно. Старецът е изкуфял и ще се върже. Ще има кудкудякане и кукуригане на всеки бал.  Принц Чар е известен със слабостта си към женската красота и казината, хазната му доста се е изпразнила напоследък, а кралството е ипотекирано. Ще предложи брак на Любовта, тя е с най-богатата зестра, нищо че няма синя кръв. Любовта ще приеме - няма жена на света, която да откаже да стане принцеса. – Босо го гледаше с възхищение и не мигаше с очи. - Трябва да държим Изневяра далече от Чар, да не обърка работите отново. Госпожа Злоба ще даде всичко от себе си, в това не бива да се съмняваме.  Само едно ме човърка, не можах да разбера с кого ходи Любовта и какви мъже предпочита. Струва ми се, че наистина е доста непредсказуема. Бохем се провали с нея миналата година. Тъкмо нещата между тях  вървяха по ноти, но той стъпи накриво и си навлече яростта на Любовта.  Хайде, трябва да се измъкваме от задния вход. Крал Кока ни чака на коледното си парти, не бива да го разочароваме със закъснението си.

     Оставаха 10 минути до Коледа. Еуфорията от предстоящата победа в Генералния щаб на тъмните сили беше огромна и никой не забеляза как от най-тъмното и дискретно сепаре се приплъзна и изчезна сянката на необикновено нисък на ръст  човек с качулка на главата. Никой не обърна внимание на това. Наоколо гърмяха бутилки от шампанско и фойерверки.  Госпожа Злоба и госпожица Изневяра  се чукаха с всеки един от гостите с чаши от тежък розов кристал.

 

     Пет минути преди да отлети шейната на дядо Коледа и свитата му се случиха две важни неща:  Любовта получи таен SMS по джиесема си с формата на сърце, а когато понечи да се качи до Стареца, две ослепителни расови Снежанки с ръст над 185 см. бяха заели местата си до него. Старецът се хилеше глуповато. Никога Любовта не ги беше виждала преди.

-         Кои са онези акули? –  обърна се тихичко към Късмета, който вече се беше настанил на задната седалка.

-         Кои от всичките имаш предвид, Любов? – с приповдигнат и лигав тон я попита той. Лъхна я миризмата на уиски.

-         Шшшт, глупак такъв, много рано си се подкарал, за мулатката и блондинката те питам на първата седалка…

-         Ааа, коледните  адреналинки на Стареца, отлично се представиха на кастинга. Аз, Здравето и Успехът бяхме  в журито…- гордо отговори Късметът и погледна с победоносен и бляскав поглед Любовта.

-         Хмм… отново излишни разходи. Не знаех за това. Та ние си имаме предостатъчно красиви Снежанки. Искам да се запозная с препоръките на двете веднага след приключването на Коледа. Имам лошо предчувствие.  –  последното Любовта го промълви повечето на себе си. Изведнъж почувства студ. Друг път винаги се кикотеха с Късмета на задната седалка на шейната, но сега не ù беше до смях. Трябваше да мине на ВСЯКА ЦЕНА тази Коледа, а после (за кой ли път) трябваше да вземе нещата в свои ръце.

 

© Ивон Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??