14 abr 2010, 20:58

Етажна собственост 

  Prosa » De humor
1075 0 6
3 мин за четене

- Къде ходиш ма, Петрано?

- Ох, Спасимиро, Спасимирооо, как съм го закъсала с левия крак, ако знаеш...

- Хм, е, толкова ли? Та снощи да те няма, така се притесних...

- Що, ма?

- Е що, що... Събрание на входа, а тебе те нема и аз си помислих, че си капитулирала... мани, мани. Ще ходя при Стана да ми прибае, да се освестя.

- Е кажи де, кажи за събранието. Мене като ме заболя пустият му крак и не можах да стана от леглото. Оттам като си представих какво изпускам и като вдигнах едно кръвно, та знае ли се. Кажи сега, кажи...

- Ами  да започнем от най-важното. На Фанчето Дуневата, Колю, нали се сещаш?

- Да, да, е аз ако не се сещам, та кой?

- А, да, аз затуй с тебе най-обичам да си хортувам. Колю ù купил пет чифта гащи по 3 лева.

- Я гледай ти какъв мъж!

- Да бе, аз затуй от това почвам да ти разправям, другото с покрива какво ме интересува, като аз съм на първия етаж?

- И друго?

- Ами, Станойка каза, че повече за вход нямало да плаща, защото ù дошла висока сметка за водата от изравнението.

- Хм, а на нас все едно не ни е дошла висока сметка...

- Ами, че така де... А пък аз нали съм учена, та ù разправям да се къпе по-рядко и да си налива една кофа с вода, в нея да мие чиниите, после да я разделя на две, с едната половина да полива цветята, а с другата да си мие тоалетната.

- Хубаво си ù казала, като няма кой да ù върне назад водомерите, пък да се съобразява малко.

- А, Младенка от третия етаж, знаеш ли какво ù вика?

- Какво?

- Да прави икономия и всички да сме правели икономия, за да не се навива на общия водомер в мазата и тогава всичките сме щели да имаме малки сметки.

- Брей, тая да не работи у ВИК-ато?

- А тя е пенсионерка от деветдесет и четвърта година, ма го раздава интелектуалка.

- Е, ти какво ù каза?

- Е какво да ù кажа, аз от водомери не разбирам много, ама това с пестенето нещо не ми хареса. Да не плащам, да, ама и да пестим... То каква е файдата? И аз нали съм на първия етаж и ù излезнах с едно много мъдро предложение.

- А, е какво?

- Ами да бием една сонда пред входа. Да я платим от общите пари. И докато с тебе си варим бурканите и си печем чушките, ще си свалим и по една тенджера, да кипнем и по една чорбица. Ти ще донесеш оранжевото легенче и ще си позаплакнем събралите се през месеца непрани пликчета и килоти, ще ги изджуркаме и няма да имаме повече подобни проблеми с високите сметки!

- Малиии, ти си гениална ма, Спасимиро! Това турските сериали ти влияят много положително да ти кажа, хем си поумнела, ами и си нахитрела!

- Ами, нали?

- Да, я виж, дошли са сметките за тока. Я да видя аз колко има Захариева, където все пищи, а толкова пари взима.

- Ами ще го отвараш ли плика?

-Ами, да... инак как да видя, пък после ще го подхвърля до асансьора, уж някой непознат младеж го е сторил.

- Ей, хитра си, Петранооо, хитра! Аз ще бързам да се прибера, че Минкова ще има гости. Сутринта ядох семки и хвърлих боклука на нашия етаж, все едно е внучето на Денева и сега ще ходя да го мета, та да видя кои ще дойдат, какво ще им донесат и дано да чуя за какво ще си говорят. После ще дойда да ти доразкажа...

- Добре, добре, информираността, Спасимиро, е преди всичко! Ходи и после ми се обади!

 

 

Край на първа част

 

 

© Мими Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Пенко, ама нали и аз живея в тази действителност!
  • Ама ти наистина си Мими Чудомирова! Не знам откъде взимаш сюжетите, ама са едно към едно с действителността!
  • Спасимиро, Спасимиро, къде се изгуби, ма моме?! Такива хора като тебе ще спасят миро, така да знаеш! Айде, па се обаждай, забрави старите си приятелки. Чао, за сега, че отивам да мета, нали се сещаш...
  • Не съм от тях...
  • Благодаря ти, Весе. Аз си се готвя за Чудомирка отдавна! Благодаря за признанието! Страхотна си!
  • весело е. привет
Propuestas
: ??:??